מבזקיםפוליטי / מדיני

בעוצמה יהודית לא אהבו את הצהרת הליכוד על שינוי חוק הגזענות

שעה לאחר שהליכוד פרסם הודעה בדבר הכוונה לבצע שינוי בסעיף המוצע לחוק הגזענות והמפלגה פרסמה לפני זמן קצר (ראשון) תגובה להודעת הליכוד. בלושון ההודעה על עוצמה יהודית נכתב: "לתשומת לב חברנו בליכוד אנחנו רגילים שסיכום זה סיכום ומילה זו מילה וחשוב לשמור על עקרון זה כדי להביא לממשלה יציבה . החוק החדש שהליכוד עדכן כי בכוונתו להביא לא הובא לידיעתנו ואנו כמובן פתוחים לשמוע איך נסלק מהכנסת את טיבי עודה ועופר כסיף. מטרת ביטול 7 א – עילת גזענות היא להפסיק את העוול שעושים רק כלפי יהודים ( יזבק, זועבי, בשארה לא נפסלו). אם הליכוד ירצה הצעת חוק חדשה נשמח לשיח. גם אנחנו לא רוצים גזענות בכנסת ישראל אבל גם לא רוצים הפליה ורדיפה רק נגד יהודים בעוד שונאי ישראל כמו איימן עודה מתמודדים לכנסת."

כפי שדיווחנו קודם, בניסיון אולי להרגיע את הרוחות, סביב הכוונה לחוקק מחדש את חוק הגזענות, הודיע לפני זמן קצר (ראשון) ראש הממשלה המיועד, ח"כ בנימין נתניהו, כי בכוונתו לפעול לחקיקת חוק "חדש ושוויוני" כהגדרתו.

בהודעת הליכוד נמסר: "סעיף 7א׳ לחוק יסוד הכנסת לא מנע התמודדות לכנסת של תומכי טרור וגזענים. לכן נתניהו מתכוון לבטל את הסעיף ובמקביל להביא חוק חדש למלחמה בגזענות ובטרור שיבטיח אכיפה שיוויונית ואפקטיבית ליהודים וערבים כאחד".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נזכיר כי במסגרת ההסכם הקואליציוני בין עוצמה יהודית לליכוד נקבע כי "יוסר תת-הסעיף בחוק יסוד הכנסת שקובע כי רשימה או מועמד מטעם רשימה לא יוכלו להתמודד בבחירות לכנסת אם יש במטרותיה או במעשיה של הרשימה או במעשיו של האדם הסתה לגזענות". בעבר, חברי עוצמה יהודית ברוך מרזל וח"כ לשעבר מיכאל בן ארי נפסלו מהתמודדות לכנסת על ידי בית המשפט העליון על בסיס תת-הסעיף הזה.

הכוונה להסיר תת סעיף זה, לטענת המתנגדים לו, עלול להוביל גורמים קיצוניים להיבחר.

ח"כ בן גביר נאם באזכרה במלאת 31 שנה לרצח הרב מאיר כהנא
ארכיון. צילום: עוצמה יהודית

Back to top button