חדשות הארץמבזקים

בבית החולים הדסה עין כרם נפטר הרב חיים דרוקמן

הרב חיים דרוקמן שהיה מאושפז מזה כשבועיים במצב קשה לאחר שחלה בקורונה, נפטר בערב יום ראשון בבית החולים הדסה עין כרם. בן 90 היה במותו. ההלוויה תצא ביום שני בשעה 12 בצהריים ממרכז שפירא שם גר הרב דרוקמן. היא תסתיים בבית העלמין משואות יצחק שם ייטמן.

מבית החולים נמסר הדסה עין כרם נמסר בערב יום ראשון: "הנהלת הדסה מודיעה בצער רב על פטירתו של הרב חיים מאיר דרוקמן, זקן רבני הציונות הדתית, מחנך דורות ומנהיג ציבור גדול ורב. הרב אושפז בהדסה עין כרם במצב קשה מאוד וטופל במסירות על ידי צוות היחידה לטיפול נמרץ פנימי בעשרת הימים האחרונים, אך אלו נאלצו לקבוע את מותו הערב. המרכז הרפואי הדסה משתתף בצער המשפחה אותה הוא מלווה בשעה קשה זו ובצערו של הציבור הרחב".

בהודעה הראשונית על מותו נמסר: יחד עם כל בית ישראל, בית הישיבה התיכונית "אור עציון" מבכה מרה את האבידה הגדולה ועלייתו לגנזי מרומים של מורנו ורבנו ראש הישיבה למעלה משישה עשורים,
זקן רבני הציונות הדתית וראש ישיבות בני עקיבא אשר העמיד תלמידים הרבה הרב חיים מאיר דרוקמן זצ"ל. המקום ינחם את המשפחה האבלה ואת כולנו בהמשך דרכו בבניין התורה והארץ, ובהצמחת תחיית עם ישראל בארצו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד לרב חיים דרוקמן שהלך לעולמו הערב, ואמר שהוא "מבכה את פטירתו". עוד הוסיף: "הרב דרוקמן היה שליח ציבור ומנהיג רוחני שהוביל בחזון ובמעשה כמה ממפעלי התורה, הציונות והתחייה החשובים ביותר של דורנו".

ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד ספד לרב דרוקמן: "משתתף בצער המשפחה ורבבות תלמידיו של הרב חיים דרוקמן. ניצול שואה, מקים ישיבת אור עציון, תלמיד חכם, חתן פרס ישראל ואדם שכולו אהבת ישראל. יהי זכרו ברוך".

שר הביטחון בני גנץ: ״הלב דואב על מותו של הרב דרוקמן, שזכיתי להיות מתלמידיו בישיבת אור עציון כנער. הרב היה אדם מאמין, מסור למדינת ישראל ולרעיון הציוני. לימים הייתה לי הזכות לסייע בשמירה על פעולתה של הפנימייה הצבאית באור עציון בעידודו של הרב, ותמיד מצאתי אצלו אוזן קשבת. נפגשתי איתו בחודשים האחרונים, וזכיתי לראותו חד מחשבה ונחוש כמו תמיד בלהט אמונתו. הרב דרוקמן היה ניצול שואה – שהתקומה הייתה חלק בלתי נפרד ממעשיו וממורשתו. בנתיב התקומה הזה, ימשיכו ויצעדו בעקבותיו עוד רבים ובכך יהיה חותמו. תנחומיי למשפחתו, יהי זכרו ברוך״.

ראש הממשלה המיועד ח"כ בנימין תניהו ספד לרב דרוקמן ואמר: "מאור גדול של אהבת ישראל כבה היום. לעת פרידה זו מן הרב חיים דרוקמן, ליבי דואב עמוקות עם משפחתו היקרה ועם רבים-רבים בעם. מדינת ישראל איבדה מנהיג רוחני גדול, ואני איבדתי ידיד אישי שהוקרתי מאוד. כמי שחווה על בשרו בילדותו את אימי השואה, הרב דרוקמן התמסר עם עלייתו ארצה לבניין האומה"

גם רה"מ לשעבר ‎נפתלי בנט ספד: "הרב דרוקמן בחר לראות את הטוב. היה איש חסד שדאג לכל יהודי. הוא חי חיי תורה ועבודה וגידל דורות של תלמידים אוהבי הארץ, העם והתורה"

יו״ר הכנסת, ח״כ יריב לוין: "קיבלתי בצער רב את הידיעה על פטירתו של הרב חיים דרוקמן, זקן רבני הציונות הדתית, ראש ישיבות בני עקיבא וחתן פרס ישראל. הרב דרוקמן גידל דורות של תלמידים, לצד כהונתו כחבר כנסת וכסגן שר הדתות. הרב דרוקמן הותיר אחריו מורשת מפוארת של אהבה ללא גבולות לתורת ישראל, לעם ישראל, למדינת ישראל ולארץ ישראל כולה. מורשתו תמשיך ללוות את עם ישראל לדורות. בשם הכנסת, אני שולח תנחומים למשפחתו ולתלמידיו הרבים. יהי זכרו ברוך"

יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ ספד: "זקן רבני הציונות הדתית, הרב חיים דרוקמן זצ"ל עלה בסערה השמימה ואנחנו אנה אנו באים. בשנים האחרונות זכיתי לחסות בצילו של הרב וללמוד הנהגה ציבורית מחוכמתו, מענוותנותו, מצידקתו ומהנהגתו. הרב דרוקמן זצ״ל היה ענק שבענקים באהבת ישראל שלו וראה כל יהודי בבחינת כולך יפה רעייתי ומום אין בך. הרב חי במסירות נפש אדירה למען כלל ישראל כל חייו ואפילו בשבועות האחרונים זכיתי ונכנסתי לרב לשיח ולעצה בשעות הקטנות של הלילה. עד ימיו האחרונים, אין רגע שהרב לא היה פנוי וזמין להתגייסות למען כלל ישראל.
עם ישראל והעולם כולו הפסיד את אחד מענקי הרוח של דורנו, איש צדיק, איש חינוך, איש שכל כולו מוקדש לתורת ארץ ישראל, לעם ישראל ולארץ ישראל. העמיד תלמידים הרבה לאורך דורות והחיה בהם את תורת רבותיו, הראי"ה קוק זצ"ל ובנו הרצי"ה זצ"ל"

יו"ר יהדות התורה ח"כ הרב יצחק גולדקנופף: "יחד עם כל בית ישראל ותלמידיו הרבים שזכה להעמיד ולהנהיג, אני מבכה את לכתו של הרב חיים דרוקמן זצ"ל ראש ישיבת 'אור – עציון', ראש רשת ישיבות 'בני עקיבא' וזקן רבני הציונות הדתית. המקום ינחם את רבבות תלמידיו, משפחתו וההולכים בדרכו. חבל על דאבדין".

שר התרבות והספורט חילי טרופר: ״ברוך דיין האמת. הרב דרוקמן ז"ל היה איש רב פעלים ורב זכויות. מימיו כניצול שואה ועד הימים בהם הקים בארץ מפעל עצום של לימוד תורה, חינוך, שירות בצבא ועשיית חסד. הרב זכה בפרס ישראל, אך בעיקר זכה לגדל דורות של תלמידים וממשיכי דרכו. משתתף בצערה הכבד של המשפחה והקהילה שהותיר אחריו. יהי זכרו ברוך.״

מסע הלווית הרב חיים דרוקמן זצ"ל יצא מחר (שני) בשעה 12:00 ממרכז שפירא אל בית העלמין משואות יצחק, שם ייטמן.

ארכיון. צילום: יוסי זליגר

Back to top button