צרכנות

מה זה אנדומטריוזיס ומהם התסמינים

קרדיט תמונה: FREEPIK

אנדומטריוזיס היא למעשה מחלה גינקולוגית אשר מופיעה בקרב מרבית אוכלוסיית הנשים בגיל הפריון, כלומר, בגיל הפעילות ההורמונלית. מדובר למעשה על מחלה אשר נוצרת בעקבות הופעה של תאי רירית הרחם במגוון רחב של אזורים שונים בגוף. מדובר למעשה על תאים אשר מופיעים במקומות שאינם טבעיים עבורכם ומשכך, יוצרים אותם תאים תהליך דלקתי מקומי, ציסטות, מוקדי אנדומטריוזיס רגישים וכיוצא בכך. כמו כן, חשוב לציין כי הסיבה העיקרית לעובדה כי אותם תאים מופיעים ונשארים באותם אזורים אינה ידועה.

יחד עם זאת, עליכם לזכור כי סוגי הנגע אשר קיימים הם ציסטות בשחלות, שלפוחית השתן, השופכנים וכיוצא בכך. ברוב המוחלט של המקרים נגעי אנדומטריוזיס ישפיעו ישירות על אברי הרבייה באגן. כמו כן, איברים נוספים אשר עשויים להיות מעורבים כוללים בין היתר את מערכת השתן, המעי, מערכת העצבים באגן וכיוצא בכך. כאשר מדובר על מקרים פחות נפוצים הרי שהמעורבות של האיברים המרוחקים תהיה גבוהה יותר. בנוסף, חשוב לציין כי כיום נמצא שבין 10 ל-15 אחוזים מאוכלוסיית הנשים בגיל הפריון סובלות מתופעת אנדומטריוזיס. כמו כן, חלק מאותה אוכלוסיה תסבול מתופעות לוואי לצד כאבים קשים. במטרה לנסות ולגרום לכם להבין את הנושא על שלל רבדיו, ריכזנו עבורכם למאמר הבא את כל מה שתצטרכו לדעת על התסמינים והאבחון המתלווים אל אנדומטריוזיס.

  • תסמינים – התסמינים האופיינים לתופעת האנדומטריוזיס כוללים בין היתר כאבים במהלך יחסי מין, כאבים בזמן הווסת, כאבים ממושכים באזור האגן, כאבים והפרעות במתן שתן במהלך תקופת הווסת, הפרעה ביציאות וכן אף אי פריון בעקבות אנדומטריוזיס.
  • אבחון – תהליך האבחון של תופעת האנדומטריוזיס מבוססת על הבנה מלאה של מגוון התלונות השונות ועל בדיקה גניקולוגית אשר בחיבור בין השניים ניתן להגיע למסקנה אשר מצביע באופן ישיר ממה האישה סובלת והאם אכן קיים חשד לתופעת האנדומטריוזיס. כמו כן, קיים משקל רב לצוות המקצועי אשר עורך את הבדיקה לאור העובדה כי ישנו צורך בניסיון רחב לצורך אבחון נכון ומקצועי של אנדומטריוזיס. זאת בעוד כי בעת בה אכן קיים חשד סביר, הרי שמדובר על מצב בו יהיה לבצע אבחון חד משמעי שכן, מדובר על אבחון אשר בא לידי ביטוי על ידי ביצוע לפרוסקופיה, ובמילים אחרות – ניתוח המתבצע בעזרת מצלמה קטנה אשר מוחדרת ישירות לבטן. על כן, מדובר על מצלמה אשר מעניקה לרופא המטפל את האפשרות להבחין בכל ממצאי האנדומטריוזיס בחלל הבטן במטרה לדגום אותם ולהתאים את הטיפול לתופעה. עליכם לזכור כי ההחלטה על הצורך בטיפול יכולה להתממש רק בעת בה בוצעה הערכה מלאה מטעמו של רופא מומחה בענף האנדומטריוזיס ולאחר קבלת כל הנתונים הרלוונטים, בין אם מדובר על הממצאים השונים, תלונות האישה וכן הלאה.

אנדומטריוזיס הוא מצב כרוני שעלול לגרום לכאב ולהוביל לאי פוריות, והוא משפיע על מיליוני נשים ברחבי העולם. ישנן דרכים רבות להתמודד עם אנדומטריוזיס, חלקן פולשניות יותר מאחרות. הטיפולים הנפוצים ביותר כוללים טיפול הורמונלי וניתוח.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
Back to top button