חדשות הארץמבזקים

נתניהו ספד לזקן רבני הציונות הדתית: "הרב דרוקמן חי חיי נצח"

ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, השתתף לפני זמן קצר (שני) בהלוויתו של זקן רבני הציונות הדתית, הרב חיים מאיר דרוקמן ז"ל, שאמש הלך לעולמו. במהלך ההלוויה נשא נתניהו דברי הספד לרב.

בפתח דבריו אמר ראש הממשלה המיועד נתניהו: "הרב חיים דרוקמן היה אוהב תורת ישראל, עם ישראל וארץ ישראל. הוא היה ידיד אישי אהוב, שהיה קרוב מאוד לליבי. בן 12 היה הרב דרוקמן כשכף רגלו דרכה לראשונה על אדמת הארץ ובן 90 נטמן הרב באדמת המולדת. בין לבין נרקמה מסכת חיים עשירה של הגשמה חלוצית, שליחות למען הכלל, והליכה כעמוד אש בראש המחנה הציוני-דתי."

בנוסף, אמר נתניהו: "הרב דרוקמן השקיע את נשמתו בכל תלמיד, בכל חניך, בישיבה, בתנועת בני עקיבא, בפנימייה הצבאית, בהתיישבות. הרב דרוקמן לא נרתע ממאבקים על נושאים שהם בנפש האומה – שלמות הארץ, ערכים לאומיים, חינוך לזהות יהודית, מיגור הטרור והבטחת עוצמתו של צה״ל."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"הרב תמיד חזר, והיו לי הרבה שיחות איתו על כך, אל נקודת הראשית של הריבונות המדינית: ה׳ באייר תש״ח. הוא ראה בהכרזת העצמאות אירוע כביר, מכונן, שהביא לשינוי כיוון ההיסטוריה: ממשלה משלנו, דגל משלנו, צבא משלנו, כלכלה משלנו, קיבוץ גלויות משלנו. ליבו של הרב דרוקמן התרחב למראה כל אלה ולכן גם דרש משומעי לקחו: אל תסתכלו על השלילה. התבוננו תמיד בחיובי, כי ברוך השם אנחנו מתקדמים התקדמות עצומה משנה לשנה." הוסיף נתניהו.

לסיום, אמר: "הרב דרוקמן היה איש של אחדות. כשהשמיע את נאום הבכורה שלו בכנסת לפני 38 שנים, הוא אמר: "הָאַחְדוּת הִיא הַנֶשֶׁק הַסוֹדִי שֶׁל עַם יִשְׂרָאֵל בַּמַצָבִים הַקָשִׁים בְּיוֹתֵר. לֵךְ כְּנוֹס אֶת כֹּל הַיְהוּדִים". ברור שאי אפשר להסכים על הכל בישראל, אבל כמוהו אני מחזיק בדעה שאפשר ושצריך לגבש הסכמות רחבות סביב נושאים עקרוניים רבים שנמצאים בליבת קיומנו הלאומי. הרב דרוקמן חי חיי נצח, חיים שמכוונים להבטחת עתיד ישראל – ובנצח ישראל ננוחם. יהי זכרו ברוך ופועלו צרור בצרור החיים."

ארכיון. צילום: קובי גדעון, לע"מ

Back to top button