מבזקיםפוליטי / מדיני

"אם אנחנו לא נעצור אותם, זה יהיה יותר ויותר גרוע. הם קלטו שנתניהו חלש"

ראש הממשלה ויו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד, נשא היום (שני) דברים בפתח ישיבת סיעתו. בדבריו תקף לפיד את את ההסכמים הקואליציוניים המסתמנים ואת דברי חברי הכנסת מפלגת הציונות הדתית, אורית סטרוק ושמחה רוטמן אתמול שעוררו סערה גדולה, בנושא 'חוק האפליה'.

בפתח דבריו תקף לפיד את המשא ומתן להקמת הממשלה המסתמנת: "מה שאנחנו רואים בימים האחרונים זה לא משא ומתן קואליציוני, זו ביזה. ביזה של הקופה הציבורית, ביזה של הערכים הדמוקרטיים. ביזה שמבזה אותנו מול כל העולם. אני שואל את עצמי מי הכי פחד אתמול לחיות במדינה הזו – להט"בים ששמעו מרוטמן שלא יכניסו אותם לבתי מלון, ערבים ששמעו מאורית סטרוק שמותר לרופאים לסרב לטפל בהם, פעילות בארגוני נשים שגילו שהן מופיעות ברשימות השחורות של אבי מעוז, רפורמים וקונסרבטיבים ששמעו מפורוש שיאסרו עליהם לבוא לכותל, או בכירי הפרקליטות והמשטרה ששמעו מיאיר נתניהו שצריך להעמיד אותם לדין על בגידה שדינה מוות?"

"זה ביום אחד! זה יבול הטרוף של יממה אחת בחייה של ממשלה שעוד לא קמה. זה כבר לא מאבק פוליטי. זה מאבק על נשמת אפה של מדינת ישראל כמדינה יהודית, כמדינה דמוקרטית, כמדינה שפויה. אם מישהו חושב שזה יעצור בהקמת הממשלה, הוא טועה לגמרי. זה אף פעם לא עוצר. מעולם לא היתה – בשום מקום בעולם, בשום רגע בהיסטוריה – קיצוניות דתית ולאומנית שאמרה יום אחד מיוזמתה, "זהו, מספיק לי, אני עוצרת." ההתקפה הזו לא תפסק מעצמה. הם לא יתאהבו פתאום בדמוקרטיה. הם לא יראו את האור ויגיעו למסקנה שהם מאמינים בערכים הליברלים של מגילת העצמאות. הם לא יקומו בבוקר ויזכרו שהיהדות היא של כולם." הוסיף לפיד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום, אמר: "לשלטון קיצוני דתי ולאומני אין רגע שבו הוא אומר, "הגיע הזמן להתחשב באנשים שחושבים אחרת." הם לא יעצרו. אם אנחנו לא נעצור אותם, זה יהיה יותר ויותר גרוע. הם קלטו שנתניהו חלש, והם ימשיכו לבזוז אותו, לבזוז את הליכוד, לבזוז את המדינה. ראינו כבר ממשלות מוקמות בישראל. מה שקורה פה זה לא אירוע נורמלי. מה שיש לנגד עינינו זה ראש הממשלה החלש ביותר שהיה פה, וממשלה בהפרעה. זה לא ממשלת ימין על מלא, זו ממשלת טירוף על מלא. אין לנו שום כוונה לשבת בשקט בזמן שהיא מפרקת מבפנים את מדינת ישראל."

יאיר לפיד
ארכיון. צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ'

Back to top button