מבזקיםפוליטי / מדיני

מרב מיכאלי במתקפה חריפה: "ככה אתם הופכים את ישראל למדינה גזענית"

יו"ר מפלגת העבודה, השרה מרב מיכאלי נשאה לפני זמן קצר (שני) דברים בישיבת הסיעה, בה הצטרפה לדבריו של יאיר לפיד היום ותקפה את הממשלה המסתמנת.

"לפני כמעט 50 שנה, עמד מי שלימים יהיה נשיא מדינת ישראל, חיים הרצוג, על במת האו"ם וקרע לגזרים את ההצהרה השערורייתית שהשוותה בין הציונות לגזענות וקבעה את הקביעה השערורייתית הזאת. הוא קרע את ההחלטה הזאת משום שהציונות היא ההפך מגזענות. הציונות נובעת מהאמונה בשוויון בין בנות ובני אדם, החזון הציוני שואף לשוויון. הוא מה שהוביל את אלה שבנו כאן את הנס הזה, את מדינת ישראל. "

"וזה, החזון הציוני, הדבר היחיד שישמור על מדינת ישראל מה שהיא חייבת להיות – מדינה יהודית ודמוקרטית. בלעדי החזון הציוני לא תהיה כאן מדינת ישראל. אבל הממשלה שביבי והסמוטריצ'ים מקימים עושה את ההיפך הגמור. ממשלה שמבטיחה לבטל את האיסור על גזענים לרוץ לכנסת ישראל. ממשלה שמבטיחה לבטל את האיסור על אפליה מסיבות של גזע, מין, מוצא, נטייה מינית. ממשלה שמקדמת בחוק גזענות. האמת היא שכבר ביטלתם את האיסור הזה, תסתכלו על עצמכם – גזעניות וגזענים, ואתם בכנסת. אתם מביישים את הכנסת, אתם מביישים את מדינת ישראל, אתם מביישים את הציונות. אתם נושאים את שמה של הציונות לשווא. ואתם הראשונים שאמורים לדעת שאסור לשאת את השם לשווא."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"זאת לא ציונות, זאת גזענות. אתם לוקחים אותנו מהחזון הציוני של בן גוריון לחזון הגזעני של סמוטריץ – בחסות נאשם בפלילים שרוצה להימלט ממשפט. ככה אתם הופכים את ישראל למדינה גזענית. אתם גם נושאים לשווא את שם הרוב. זה ממש לא מה שרוב הציבור הישראלי רוצה. רוב אזרחיות ואזרחי ישראל סולדים מהדיבור הזה. הם האמינו לכם שאתם תטפלו בבעיות שלהם ובמקום זה אתם דואגים אך ורק לכסאות, לנכסים, לדעות הקדומות ולקומבינות שלכם. מפלגת העבודה היא היום המפלגה שנושאת את דגל הציונות השוויונית והדמוקרטית בכנסת ישראל ואנחנו נמשיך להלחם ולבנות, עד שזאת הציונות שתחזור להוביל את מדינת ישראל."

העבודה - מרב מיכאלי - מירב מיכאלי
ארכיון. צילום: רענן כהן

Back to top button