מבזקיםפוליטי / מדיני

טיבי מגיב לסטרוק: "אחים ואחיות ערבים יטפלו בה ללא קשר לעובדה שהיא גזענית ופשיסטית"

ראשי מפלגת חד"ש-תע"ל, חברי הכנסת אחמד טיבי ואיימן עודה נשאו לפני זמן קצר (שני) דברים בפתח ישיבת הסיעה בכנסת. חה"כ טיבי התייחס לדבריה של חברת הכנסת אורית סטוק אתמול בנושא הרופאים.

חה"כ טיבי פתח את דבריו בעקיצה לכיוונה של חה"כ אורית סטרוק: "בתגובה להצהרות של השרה המיועדת סטרוק שסובלת מ'סטרוק' (שבץ) אידאולוגי, ומדברת על סלקציה בטיפול רפואי. שנים רבות ראיתי צוותים רפואיים ערבים ויהודים עובדים יחד, מטפלים במסירות ללא הבדל דת גזע ומין. גם הרב דרוקמן, אבי ההתנחלויות קיבל טיפול רפואי ללא קשר להיותו אבי ההתנחלויות. אין קשר בין פאשיזם לשבועת הרופאים. ואם לסטרוק יהיה סטרוֹק ותזדקק לטיפול רופאים, רופאות, אחים ואחיות ערבים יטפלו בה ללא קשר לעובדה שהיא גזענית ופשיסטית. על ביטול סעיף הגזענות המדובר בהסכם בין נתניהו לבן גביר, מודה שבכנסת מלאה גזענים, לא הרגשתי בקיום הסעיף. בן גביר הוא ההוכחה לכך. ההסכם הזה הוא השתנה מהמקפצה."

דברי יו"ר חד"ש-תע"ל, חה"כ איימן עודה, בישיבת הסיעה: "אנחנו כבר לא נמצאים מול פאשיזם מזדחל, אנחנו כבר בנפילה חופשית אל התהום. הקבוצות שאמורות לעמוד מנגד לפשיזם, אם הם רוצים אותנו כשותפים, אז הם חייבים להתנגד לדברים כמו הישיבה שהתקיימה במשגב השבוע, בה עסקו בכיצד לפתור את הבעיה הדמוגרפית של הגליל. אנחנו לא נהיה שותפים לגזענות כזאת, תחשפו אותנו! אנחנו נקים ברית של ערבים ויהודים דמוקרטיים שתיאבק נגד הפשיזם ואנחנו עוד ננצח!"

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
ארכיון. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

Back to top button