מבזקיםפוליטי / מדיני

נקבע מועד להשבעת הממשלה: לפיד ונתניהו תוקפים זה את זה

ראש הממשלה היוצא ויו"ר מפלגת "יש עתיד" יאיר לפיד אמר היום (שני) בפתח ישיבת הסיעה, "ראינו כבר ממשלות מוקמות בישראל. מה שקורה פה זה לא אירוע נורמלי. מה שיש לנגד עינינו זה ראש הממשלה החלש ביותר שהיה פה, וממשלה בהפרעה. זה לא ממשלת ימין על מלא, זו ממשלת טירוף על מלא. אין לנו שום כוונה לשבת בשקט בזמן שהיא מפרקת מבפנים את מדינת ישראל."

לפיד הוסיף כי "לשלטון קיצוני דתי ולאומני אין רגע שבו הוא אומר, "הגיע הזמן להתחשב באנשים שחושבים אחרת." הם לא יעצרו. אם אנחנו לא נעצור אותם, זה יהיה יותר ויותר גרוע. הם קלטו שנתניהו חלש, והם ימשיכו לבזוז אותו, לבזוז את הליכוד, לבזוז את המדינה."

ראש הממשלה המיועד נתניהו השיב ללפיד ואמר: "לפיד, להפסיד בבחירות זה לא קץ הדמוקרטיה, זה מהות הדמוקרטיה. אתה מסרב לקבל את הכרעת העם. אתה ממריד את הציבור נגד הכרעת העם, אתה מפיץ שקרים אינסופיים נגד הממשלה הנבחרת. מה יהיה השלב הבא שלך? לשלוח את המפגינים שלך לטפס על גדרות הכנסת? אז אני קורא לך לנהוג באחריות, לקבל את הכרעת העם, להעביר את השלטון בצורה מסודרת כדי שאנחנו נתקן את כל מה שהרסת בשנה וחצי האחרונות."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בתוך כך, הודיע לפני זמן קצר יושב-ראש הכנסת, ח״כ יריב לוין, במליאת הכנסת את הודעתו של ראש הממשלה המיועד, ח״כ בנימין נתניהו, כי עלה בידו להרכיב ממשלה.

יושב-ראש הכנסת הודיע כי הדיון וההצבעה בדבר כינון הממשלה ייערכו בישיבה מיוחדת של הכנסת ביום חמישי הקרוב בשעה 11:00 בבוקר, זאת בכפוף לאישור הוועדה המסדרת.

יושב-ראש הכנסת פנה לוועדה המסדרת בבקשה שתקבע סדרי דיון לישיבה המיוחדת.

Back to top button