מבזקיםפוליטי / מדיני

ח"כ ביטן בהתבטאות לפני הצגת הממשלה: "נתניהו טעה שלא הציב קו אדום"

התבטאות חריגה של חבר הכנסת דוד ביטן נגד הצעדים שנקט בהם הליכוד במשא ומתן הקואליציוני. בראיון הערב (שני) ל"חמש עם" בחדשות 12 על רקע השבעת הממשלה הצפויה ביום חמישי בבוקר – ובהתייחסותו למשא ומתן עם שאר הסיעות בקואליציה המיועדת אמר ביטן. "הם (נתניהו ולוין. ש.ד.) איבדו את זה במשא ומתן. נתניהו לא הציב קו אדום. הוא עשה טעות, ברור לו היום שהוא עשה טעות".

בנוסף, ביטן התייחס לחוק איסור ההפליה וביטול סעיף הגזענות: "הצעות החוק הללו עושות נזק גדול מאוד לליכוד. זו מפלגה עממית שמייצגת את כלל האוכלוסייה. החוק הזה לא יקרה, הוא מת לדעתי. יש לזה גם תוצאות הפוכות – מה אתם רוצים שערבים שעובדים בבית חולים יגידו שהם לא רוצים לטפל ביהודים? יש שני צדדים למטבע".

לדבריו, נתניהו איבד את המנהיגות שלו. "הוא צריך להראות שהוא המנהיג ונלך אחריו, ואם הוא לא ייעשה את זה, אנחנו בבעיה", טען ביטן. הוא גם טען כי אם סמוטריץ' ובן גביר לא יורידו פרופיל – הממשלה לא תחזיק זמן רב: "קו השבר זו ההודעה שהם הוציאו יחד עם נתניהו כי עלה בידם. מה הם רצו להוכיח פה? הדברים האלה צריכים להפסיק. נתניהו צריך לשים לזה סוף ולהחזיר את המנהיגות שלו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוסף, ביטן התייחס לאמירותיו של יאיר נתניהו נגד בכירים בפרקליטות ובמשטרה ורמז כי יש להוציא אותם להורג. "לא פעם ראשונה שהוא אומר דברים חריגים, ולא פעם ראשונה שנתניהו מוציא הודעה נגד הדברים האלה", אמר. "יאיר נתניהו מייצג רק את עצמו ולא את הליכוד ולכן לא צריך להתייחס לדברים שהוא אומר".

דוד ביטן
דוד ביטן

Back to top button