מבזקיםצבא וביטחון

הניסיון לשנות את הליכי מינוי הרב הצבאי: הרמטכ"ל שוחח עם נתניהו

על רקע הקריאות הנשמעות מקרב גורמים בקואליציה על הרצון לשנות את הליכי מינוי הרב הצבאי מה שעלול להביא את התפקיד להיות למעשה כפוף לגורמים הפוליטיים, נודע הערב (שני) כי הרמטכ"ל רב אלוף אביב כוכבי יזם על כך שיחה עם ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו. דובר צה״ל התייחס לכך ומסר כי "הרמטכ״ל שוחח בימים האחרונים עם ראש הממשלה המיועד בעקבות הפרסומים על אפשרויות החקיקה הקשורות בצה"ל. בשיחה סוכם שהחלטות הקשורות לצה"ל יתקבלו לאחר שצה"ל יציג את ההשלכות והמשמעויות הנובעות מהחלטות אלו".

מלשכת נתניהו נמסר מנגד כי "לא מתייחסים לשיחות בין ראש הממשלה המיועד לבין בכירי המערכת הביטחונית".

כפי שדיווחנו אתמול שר הביטחון היוצא בני גנץ התייחס אף הוא לנושא ואמר בין היתר "הניסיון לשנות את הליכי מינוי הרב הצבאי הראשי מטמא את השיקולים וההתנהלות שלו – צריך להשאיר את זה מחוץ למגרש הפוליטי. הרב הצבאי הראשי הוא חבר במועצת הרבנות הראשית והוא מקשיב לרבנות הראשית, אבל עצמאותו של הרב במערכת הצבאית מאפשרת לו לבצע את האיזון בהחלטות שלו באופן שמתאים לצה"ל. צריך לזכור שהרב הצבאי הראשי נותן שירותי דעת גם לבני דתות נוספים שמשרתים בצהל. כשהייתי סגן רמטכ"ל הגיעה אלי משלחת רבנים בכירים ומכובדים מאוד שביקשו להשפיע על בחירת הרב הצבאי הראשי. אמרתי לרבנים שאני מעריך את העובדה שיש לכם דעה, אבל אין לכם עמדה. הרב הראשי בצה"ל ממונה אך ורק על ידי הרמטכ"ל. הניסיון להכפיף את זה לתהליכים פוליטיים מטמא את השיקולים וההתנהלות של הרב הצבאי הראשי. צריך להשאיר את הנושא הזה מחוץ למגרש הפוליטי."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

על פי גורמים המעורים בפרטים הרמטכ"ל העלה עוד מספר נושאים בשיחה דוגמת הכפפת המִנהל האזרחי ומשרד מתאם פעולות הממשלה בשטחים למשרד שאינו משרד הביטחון, ההשתלכות של פוליטיקאים בנושאי תפקידים בצה"ל ועוד.

פגישת עבודה ראשונה עם הרמטכ״ל כוכבי  ...
צילום: עמוס בן גרשום/לע״מ

Back to top button