מבזקיםפוליטי / מדיני

בג"ץ חייב את נתניהו ובן גביר להשיב בתוך יומיים לעתירה נגדם

בית המשפט העליון חייב היום (שני) את ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, ואת חבר הכנסת איתמר בן גביר להגיב תוך יומיים לעתירה נגד מינויו הצפוי של בן גביר לשר לביטחון לאומי. העותרים, בראשות ארגון "תג מאיר", טענו כי לאור התנהגותו רבת השנים של בן גביר עד ימינו, לרבות הסתה לגזענות ואלימות, חברות בארגון טרור, עבירות של הפרעה לשוטר במילוי תפקידו והפרת הסדר הציבורי, לא סביר בעליל שהוא יפקד וינהל את המשטרה ואת שב"ס, בייחוד לאור התיקונים לחוק שהוא מבקש.

בנוסף, שופט בית המשפט העליון אלכס שטיין פרסם החלטה לעתירה של התנועה לאיכות השלטון בישראל נגד בנימין נתניהו, אריה דרעי וכנסת ישראל. התנועה עתרה למנוע את מינויו של דרעי לשר בשל השרעה בעבירה שיש עימה קלון. השופט קבע כי העתירה "הקדימה לכאורה את זמנה, ולכן אין לתת סעד ארעי נגד המשך מהלך הצגת הממשלה". יחד עם זאת, על המשיבים להעביר תגובה לעתירה עד ה4 לינואר.

בתנועה לאיכות השלטון מסרו כי הם מברכים על החלטת השופט לדרוש מהצדדים פרק זמן קצר ביותר כדי להגיב ולהסביר מדוע לשיטתם זה סביר שעבריין מורשע בפעם השנייה ישמש כשר בממשלת ישראל. "התנועה תוסיף להיאבק על מנת שממשלת ישראל תהיה נקייה מעבריינים מורשעים ומושחתים, ואנו מאמינים כי לאחר שיתקיים הדיון בעתירה אף בית המשפט יאמר את דברו בנושא".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: יעקב כהן

Back to top button