מבזקיםתנועה ותחבורה

עמותת אור ירוק: שנת 2022 במספרים – הרוג בכל יום בתאונות דרכים

הילל, עמית, מוחמד, ניקולאי, קרו אורה, יואל דוד, חוסיין, נהוראי, כרמלה, ירון, אמין, שושנה, יואב, שרה, חנוך, גלית. אלו רק חלק קטן משמות 348 ההרוגים בתאונות דרכים בשנת 2022. קרוב ל-350 משפחות שכולות שנוספו רק בשנת 2022 למשפחת השכול.

בשנת 2022 הנתונים מצביעים על כהרוג אחד בכל יום. 348 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2022, 4% פחות מאשר בשנה שעברה (נכון ל-27.12.2022).

· 105 הולכי רגל נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2022.
· 77 רוכבי אופנועים וקטנועים נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2022.
· 77 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים במערבות משאיות בשנת 2022.
· 32 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים במעורבות אוטובוסים בשנת 2022.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

· 24 נהגים ונוסעים נהרגו בתאונות דרכים ברכב מסחרי ומשאיות.
· 48 נהגים צעירים (עד גיל 24) נהרגו בתאוות דרכים בשנת 2022, 36 מהם מהחברה הערבית.
· 24 רוכבי אופניים רגילים (8) אופניים חשמליים (12) ורוכבי קורקינטים חשמליים (4) נהרגו בשנת 2022.
· 25 ילדים עד גיל 14 נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2022, 13 מהם מהחברה הערבית.
· 73 אזרחים ותיקים (65+) נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2022.

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מדינת ישראל הניפה דגל לבן בכל הקשור למלחמה בתאונות הדרכים. שנת 2022 היא שנת כישלון ואנחנו האזרחים משלמים את המחיר על אוזלת היד של הממשלה. השנה התבשרנו כי ישראל היא המדינה הגרועה ביותר בכל אירופה בשינוי מספר ההרוגים בעשור האחרון. בשנה שחלפה ראינו את כל תחלואי הכישלון באים לידי ביטוי בחוסר ביטחון אישי בכביש, באלימות איומה ובהתדרדרות מצב הבטיחות בדרכים עד כדי שפל. זו התוצאה הישירה של הרעבת תחום הבטיחות בדרכים במשך שנים. אין סליחה ואין מחילה על אדישות ציבורית וקיצוצי תקציב שברור וידוע כי יעלו בחיי אדם. הצעד הראשון ששר התחבורה והבטיחות בדרכים חייב לעשות היא להוציא לפועל את תכנית הלאומית שתוביל לחסכון של 50% בהרוגים בחמש השנים הקרובות. כל שיהוי וגרירת רגליים יוסיף עוד משפחות שכולות ועוד הרבה צער, סבל וכאב מיותרים".

שקופים: אחד מכל שלושה הרוגים -הולך רגל
30% מכלל ההרוגים בתאונות דרכים בשנת 2022 היו הולכי רגל – משתמשי הדרך אשר נפגעו בשיעור הגבוה ביותר השנה. הולכי הרגל נעדרים אמצעי הגנה ובמשך שנים נמצאים בתחתית סדרי העדיפויות התקציביות והתכנוניות. במקום השני נמצאים נהגי ונוסעי הרכב הפרטי עם 28% מכלל ההרוגים (אחד מכל ארבעה). 22% מכלל ההרוגים בשנת 2022 בתאונות דרכים היו רוכבי האופנועים והקטנועים (אחד מכל חמישה הרוגים). 7% נהרגו בתאונות עם רכב מסחרי ומשאיות . 3% נהרגו בתאונות אופניים וקורקינטים חשמליים.

תאונת דרכים
אילוסטרציה. צילום: עמותת אור ירוק

2 תגובות

  1. לימוד הנהיגה מתחיל ונגמר במבחן, נהגים חדשים לא מוכנים לכביש וסכנות שלו, רוכבי דו-גלגלי במצב עוד יותר גרוע, אפס הסברה והכנה לשדות הקטל בכבישים. רוכבי אופניים וקורקינט למיניהם בכלל לא נדרשים לרישוי וביטוח, לא יודעים מה הם עושים בכביש, בשר תותחים.
    הכל מחלבת כספים אדירה, ממכירת הרכב ועד מבחן הרישוי השנתי וכמובן האכיפה, שכמעט ואינה קיימת ובטח שלא מתמקדת במקומות המסוכנים, הרבה יותר קל לתפוס על מהירות.
    המשאיות זה בכלל אסון, אלה הורגים ללא חשבון, המון בדואים צעירים שלא ברור איך קיבלו את הרישיון, המון רכבים מעשנים עם בלמים גמורים ומערכות הגבלת מהירות מנותקות, הנהגים עובדים שעות ארוכות עם יום עבודה מפוצל, כאילו כמה שעות של ספק מנוחה באמצע היום מכשירים את האדם לנהוג עוד במכונה קטלנית. אכיפה אלקטרונית של מהירות ושעות הנהיגה? לא בבית ספרנו. אז לא רוצים נהגים מקצועיים עם שכר הוגן ושעות עבודה מוגבלות, מקבלים מוות בכבישים.

  2. תפסיקו לתת רשיון לאנשים שלא יודעים לנהוג ותראו איך הפלא ופלא כמעט ואין תאונות דרכים
    תחזירו הוצאת רשיון רק על גיר רגיל ותראו איך 90 אחוז מדבילים שחילקתם להם רשיון להרוג לא עוברים טסט
    והנה נפטרה הבעייה
    אבל רגע הרי הסיבה שמלכתחילה נותנים רשיון נהיגה לכל אחד כנגד כל הסיכויים הינה בכדי למכור הרבה רכבים חדשים כי יש עליהם 50% מס והמדינה מרוויחה מזה כל כך הרבה כסף
    עכשיו אתם מבינים מדוע יש תאונות דרכים
    כי המדינה יוצרת אותם

Back to top button