חדשות הארץמבזקים

כך ניצלו חייו: "לא משנה יום הולדת או לא. אתה חייב לטוס עכשיו לבית חולים"

תושב כרמיאל הגיע למוקד טרם-רפואה דחופה עם כאבים ביד שמאל, וסירב להתפנות לבית החולים משום שבאותו היום חל יום הולדתו. איש צוות רפואי במוקד טרם הפציר בו ארוכות עד שהצליח לשכנע אותו. בבית החולים נמצא שהוא בהתקף לב חמור ובסכנת חיים, לאחר שעבר ניתוח מעקפים בהצלחה הזמין את מצילו להדלקת נרות "כדי שנברך ביחד על הנס".

ישראל ברקוביץ, בן 72, הגיע למוקד טרם-רפואה דחופה בכרמיאל ביום הולדתו, שחל בדיוק לפני חודש. "כבר כמה ימים שסבלתי מכאבים בזרוע שמאל. בלי כאבים בחזה, ולא תיארתי לעצמי שזה מה שהולך להיות", סיפר.

איסר יהודה קרוננברג, מנהל מחוז צפון בטרם, מספר כי היום שבו הגיע ישראל למוקד היה יום עמוס במיוחד. "זה ממש סיפור לא רגיל של התקף לב. רק כאבים ביד שמאל בלי כאבים בחזה, בלי הזעה או בחילות. בטריאז' לקחו את המדדים הקליניים, ולא היה שום דבר שהדליק נורה אדומה. בכל זאת, בגלל הניסיון והגיל של המטופל החלטנו לעשות א.ק.ג והוא לא יצא תקין, ראו שהייתה בעיה לבבית".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"אמרנו לו שמזמינים מייד אמבולנס פינוי לבית החולים. והוא לא כל כך רצה. הוא אמר שיש לו יום הולדת היום והוא לא רוצה להתפנות עכשיו לבית החולים. אי אפשר לאלץ מישהו ואפשר להחתים אותו על סירוב להתפנות אבל התחלנו במסע שכנועים. ישראל פרנקל, סגן מנהל צוות פרא-רפואי שהיה במשמרת לא ויתר".

פרנקל ממשיך לספר "אמרנו לו. אנחנו רוצים לעשות לך עוד בדיקה. זאת בדיקת דם שקוראים לה טרופונין שבודקת רמות של חלבון שמעיד על נזק לשריר הלב. תוצאה של 50-100 היא גבולית, מעל 100 זה לא תקין… 400 זה כבר גבוה. נדהמנו לראות את התוצאה – 902".
אמרנו לו: "לא משנה יום הולדת או לא. אתה חייב לטוס עכשיו לבית חולים כי יש לך התקף לב חמור. והוא קצת התעקש ובסוף התרצה".

"פינו אותי בהתחלה לבית חולים צפת, שם עשו לי צנתור וראו שיש לי חסימת עורקים של 100% ומשם העבירו אותי לבית החולים פוריה, שם עברתי ניתוח מעקפים למחרת ואפשר לומר שחיי ניצלו בזכות ההפצרות של ישראל פרנקל והרופאה ד"ר דנה בנד. אם הייתי חוזר הביתה לא הייתי כאן היום. אתמול הזמנתי את ישראל פרנקל להדליק איתי ועם משפחתי נרות חנוכה, ולברך ביחד על הנס", סיפר בהתרגשות ישראל ברקוביץ.

ישראל פרנקל וישראל ברקוביץ. צילום: טרם

Back to top button