מבזקיםמשפטי/פלילי

העיתונאי נעצר לאחר שכתב על המחבל: "בעולם מתוקן הוא היה מקבל מדליה"

במשטרת ישראל התקבלו בחודשים ספטמבר ואוקטובר שלוש תלונות מאזרחים בחשד להסתה לטרור, בעניין שני ציוצים שפרסם העיתונאי ישראל פריי בטוויטר. התלונות נגעו לציוץ ב-8/10/22 בו הגיב העיתונאי לציוץ שעסק בפיגוע בשועפאט בה נהרגה הלוחמת נועה לזר ז"ל: "… פגיעה בכוחות ביטחון אינה טרור".

ב-11/9/22 צייץ העיתונאי בתגובה למעצר המחבל ביפו על ידי משטרת ישראל: "תראו מה זה גיבור. הוא עשה את כל הדרך משכם עד ת"א ולמרות שכל הישראלים סביבו לוקחים איכשהו חלק בדיכוי, ריסוק והרג בני עמו-הוא בכל זאת חיפש מטרות לגיטימיות ונמנע מפגיעה בחפים מפשע. בעולם מתוקן הוא היה מקבל מדליה".

מתוך עמוד הטוויטר: @freyisrael1

לאחר בחינת התלונות בחטיבת החקירות באח"מ, התקבל בחודש שעבר מפרקליטות המדינה אישור לפתיחה בחקירה. לאחר מספר ניסיונות של משטרת ישראל לזמן את העיתונאי לחקירה, בהם הודיע כי אין בכוונתנו להתייצב לחקירה, הוציא בית המשפט בעניינו צו מעצר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הבוקר (שלישי) נעצר החשוד על ידי תחנת לב ת"א לחקירה בחשד לעבירות הסתה לטרור והסתה לאלימות.

בעקבות מעצרו של ישראל פריי, ארגון 'בצלמו' מסר: "אנחנו מברכים על מעצר המסית אחרי שסרב להתייצב לחקירה. לא מדובר בעיתונאי אלא באדם שמסית לאלימות טרור ורצח. מקומו של האיש הזה מאחורי סורג ובריח ולא בשום עמדה ציבורית. נפעל שהפרקליטות והמשטרה ימצו את הדין עם תומך הטרור והוא ישלח לכלא לשנים רבות לא ניתן לאף אדם להסית לרצח אנשים."

עו"ד מנשה יאדו מארגון 'חוננו', אשר פנה במכתב ליועמ"ש לפני כשלושה חודשים, בבקשה לחקור את פריי על ציוץ בו כתב כי חיילי צה"ל הינם "מטרות לגיטימיות" שניתן למחבלים לפגוע בהם, בירך על חקירתו: "יש לחתור למיצוי הדין עם פריי על מנת לעקור מן השיח את התפיסות המעוותות שביטא פריי לפיהן יש לגיטימציה כביכול לסוג זה או אחר של טרור".

צילום: טוויטר ישראל פריי

Back to top button