מבזקיםפוליטי / מדיני

המינויים בליכוד: אמסלם נפגש עם נתניהו ויצא מאוכזב – "זה המחיר שמשלמים על נאמנות"

חה"כ דודי אמסלם נפגש לפני זמן קצר (שלישי) עם ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, בנוגע למינויו לתפקיד שר המשפטים. כפי שצייץ אמסלם בחשבון הטוויטר שלו לפני מספר דקות, שאיפתו לכהן כשר המשפטים נענתה בשלילה על ידי נתניהו, שככל הנראה מייעד את חה"כ יריב לוין לתפקיד. בנוסף, בכוונת נתניהו להפגש עם שאר חברי הכנסת ממפלגת הליכוד אשר מצפים לקבל תפקיד ונמצאים בימים האחרונים די בלחץ, לאור הפרסומים על ההסכמים הקואליציוניים, וחלוקת התפקידים החשובים לשאר מפלגות הקואליציה.

"יצאתי כעת מפגישה עם בנימין נתניהו שבה הבהיר לי שלא אכהן כשר המשפטים ולא כיו"ר הכנסת. אהיה בסוף ח"כ מן המניין – כפי שהתחייבתי מראש. זה לצערי המחיר שמשלמים על נאמנות ועמידה בעקרונות. אשרת את מצביעי הליכוד ותושבי ישראל מהכנסת – במסירות, נאמנות ובאהבה, כהרגלי בקודש. אוהב אתכם." כתב אמסלם בחשבון הטוויטר שלו.

על פי פרסומים שונים, נראה שחלוקת התיקים בין חברי הליכוד מתחילה להתגבש אצל נתניהו, ועל פי מספר דיווחים, אמיר אוחנה אמור להתמנות לתפקיד יו"ר הכנסת, במקומו של לוין שהגיש את התפטרותו מהתפקיד. בנוסף, לגבי תפקיד שר החוץ, נראה כי נתניהו החליט לבצע רוטציה בין ישראל כץ לרון דרמר. צחי הנגבי ימונה לתפקיד ראש המל"ל ועידית סילמן ככל הנראה תקבל את תיק הגנת הסביבה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לאחר הפרסומים על חלוקת התפקידים במפלגת הליכוד מיהרו להכחיש ומסרו שהם "מבהירים כי טרם התקבלו החלטות על מינויים."

בסביבת נתניהו מסרו כי הוא "לא מתרשם מאיומים", ואף אמרו כי "מי שיאיים ימצא את עצמו בחוץ". זאת לאחר שפורסם כי ישראל כץ מציב אולטימטום בנוגע למשרת שר החוץ, אך הוא מצידו מסר לסביבת נתניהו כי "אין אולטימטומים ואיומים".

בנוסף, כתב כץ בחשבון הפייסבוק שלו: "מזה תקופה מוביל רה״מ המיועד בנימין נתניהו תהליך ארוך ומורכב של הקמת ממשלה. בעוד יומיים יגיע תהליך זה לסיומו ובע״ה תוקם ממשלת ימין חזקה ויציבה. אנו תומכים במאמציו ומתפללים להצלחתו והצלחת הממשלה- מול האתגרים הגדולים בפניהם ניצבת מדינת ישראל. ראוי להדגיש כי מינוי שרי הליכוד בממשלה הוא בסמכותו הבלעדית של רה״מ ואני וחברי נכבד כל הכרעה שיקבל וזאת בניגוד לפירסומים תקשורתיים שיקריים על אולטימטומים והתניות שהצבתי כביכול, שמטרתם לנסות ולזרוע מחלוקות ולפגוע בתהליך הקמת הממשלה. טובת מדינת ישראל הייתה ועודנה השיקול המרכזי לפעילותי הציבורית ואעשה הכל להביא להצלחתה."

עוד מאוכזב מהליכוד הוא לא אחר מאשר אופיר אקוניס שככל הנראה לא יכהן כיו"ר הכנסת, התפקיד אליו הוא כיוון. בסביבת אקוניס אומרים: "הוא פגוע ומאוכזב מאי קבלת תפקיד יו"ר הכנסת, מבקש כפיצוי את תיק הכלכלה".

ארכיון. צילום: אתר הכנסת
ארכיון. צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב

Back to top button