חדשות הארץמבזקים

"שמו של חיל האוויר הולך לפניו – לא בזכות מפלצות הפלדה המעופפות, אלא בזכות האנשים"

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, העניק היום (רביעי) את כנפי הטיסה לסגן י׳, מצטיין קורס טיס מספר 185, בבסיס חצרים. במהלך הטקס נשא הרצוג דברים והתייחס להחלפת הממשלה הקרבה.

בפתח דבריו החליט הרצוג להודות ללפיד, גנץ וכוכבי, שנכחו בטקס: "בראשית דבריי, הרשו לי לומר כמה מילות פרידה לשלושה אנשים יקרים הנמצאים אתנו כאן, קודם כל ראש הממשלה יאיר לפיד, שר הביטחון רב אלוף במילואים בני גנץ וראש המטה הכללי רב אלוף אביב כוכבי. אני מבקש להודות לכל אחד מכם באופן אישי בשם עם ישראל ומדינת ישראל תודה על תרומתכם לביטחון ישראל ולחוסנה של מדינת ישראל. החודש נפרדנו מאחד הטייסים הגדולים שסללו ובנו את הדרך לעוצמה של חיל האוויר הישראלי. אלוף משנה במילואים דני שפירא, היה באמת אחד יחיד ומיוחד, איש יקר וטייס אגדי, מהאבות המייסדים של חיל האוויר. את דני, זכיתי להכיר בהתחלה כמו כל ישראלי – מסיפורים שהיו נשמעים מדומיינים כמעט, פורצי דרך וגבולות – מדיניים וגיאוגרפיים; אבל לימים – כשהכרתי את מיכל, ונחשפתי קצת יותר מקרוב לעומק ולהדר של משפחת חיל האוויר, זכיתי להכיר גם את דני שהיא הכירה – דני שהיה מטיס את המטוסים שנבנו במדינת בישראל, בכל מיני יעדים ברחבי תבל, עובר מעל מדבריות, מעל אוקיינוסים, ומעל הקוטב הצפוני, ומביא עמו ניחוח ישראלי ודרישת שלום חמה מהמולדת; דני יפה הבלורית והתואר, שהוכיח פעם אחר פעם שאין אתגר שהוא לא יכול לגבור עליו, ושלא היה רק חכם, חד, רגיש ובעל קסם אישי רב, אלא גם ציוני וישראלי גאה בכל רמ"ח איבריו."

עוד הוסיף הרצוג ואמר: "כאן, בחיל האוויר, כינו אותו "המאסטרו". את מי שביומן הטיסה שלו היו רשומות 12 אלף שעות טיסה על 100 סוגי מטוסים; ואכן יש הרבה סיפורים על דני, על גאונות הטיסה שלו, על יכולותיו, וחשוב שנזכיר אותו דווקא במעמד זה. הבוגרות והבוגרים המקבלים היום כנפיים, אני מאחל שתמשיכו את המורשת המפוארת של דני שפירא. מעכשיו אתם מגנים על המדינה הנהדרת שלנו. האחריות מוטלת על הכתפיים – והכנפיים – שלכם. מכובדי, קהל נכבד, אין זה סוד שחיל האוויר הישראלי הוא עמוד תווך מרכזי בשמירה על ביטחון מדינת ישראל. זו זרוע ארוכה של צבא ההגנה לישראל, זרוע בעלת עוצמה רבה, שבקצה שלה יש אגרוף של פלדה. האגרוף הזה, מתוחכם, קטלני ומהיר ומדויק- יודע להרתיע, להגן ולהכריע. הוא יכול להגיע לכול מקום שנבחר, קרוב או רחוק, בכול זמן ודרך שנבחר. וגם האויבים שלנו מבינים את זה. כן, גם באיראן. היום כולם יודעים – חיל האוויר יעשה כל שיידרש, צה"ל יעשה כל שיידרש, ומדינת ישראל תעשה כל שיידרש – כדי להגן על אזרחיה ועל העם היהודי. לעד נעדיף את דרכי השלום, אבל בה בעת לא נבחל בהכרעה ובמיגור מלחמתי של מי שקמים עלינו לכלותנו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום, אמר: "בוגרות ובוגרים יקרים, אתם נבחרת מובחרת של צעירות וצעירים, ערכיים, נחושים, שבחרו ונבחרו להיות בקצה אגרוף הפלדה שלנו. רק השילוב בין האדם הערכי והמוסרי, לכלי הנשק העוצמתי, הוא שהופך את חיל האוויר שלנו לייחודי כל כך. למנצח. שמו של חיל האוויר הישראלי הולך לפניו – לא בזכות מפלצות הפלדה המעופפות, אלא בזכות האנשים האוחזים בסטיק. אתם כוח העילוי, ובזכותכם זרוע האוויר שלנו ממשיכה לנסוק מעלה מעלה. ולכן, משפחות יקרות. אתן חינכתן את הבוגרות והבוגרים, נטעתן בהם ערכים ורוח. איך אומר הילד בסיפור של אמנון שמוש? "כשאהיה גדול אני רוצה להיות אדם עם שורשים וכנפיים". אתם נתתם להם את השורשים והיום – יש להם גם כנפיים. הכנפיים הללו הם גם שלכם. מכובדי, האירוע המרגש היום עומד בסימן ארבעים שנה לבסיסי הדרום, "עובדה" ו"רמון" שנבנו בעקבות הסכם השלום שלנו עם מצרים אני שמח שנמצאים כאן, יקרים וחשובים, מפקדי בסיסי "איתם" "עציון" "עובדה" ו"רמון", שכל אחד מהם – מהמפקדים ומהבסיסים – מדגיש עד כמה חיל האוויר הישראלי קשור בקשר בל ינתק להיסטוריה הישראלית. אני מאחל לכולנו שנדע רק ימי שלום, ושאתם – בוגרות ובוגרים יקרים – תפרסו כנפיים, תטוסו לשמים ותשובו הביתה תמיד בשלום. אנחנו כל כך גאים בכם ויודעים שיש לנו על מי לסמוך. תודה רבה, ובהצלחה."

נשיא המדינה - חיל האוויר - כנפי טיס
צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

Back to top button