מבזקיםפוליטי / מדיני

לפיד לטייסי חיל האוויר: "אתם מה שמדיר שינה מעיניו של ח'מינאי באיראן"

ראש הממשלה, יאיר לפיד נשא היום (רביעי) דברים, במהלך טקס מסדר כנפיים, בבסיס חיל האויר בחצרים, לרגל סיום קורס הטיס.

מדברי ראש הממשלה לפיד המהלך הטקס: "אני רוצה להחזיר אתכם ליום הראשון בקורס טיס. הלכתם ליום הראשון הזה בלי לדעת הרבה דברים. לא משנה כמה קראתם, לא משנה כמה גוגל עשיתם, לא משנה עם כמה אנשים דיברתם, עדיין לא ידעתם איך זה באמת. הדבר שלא ידעתם הוא לא על הקורס, אלא על עצמכם. מי אתם. איך תעמדו בזה? כמה כוח נפשי יש לכם? ידעתם שיציבו לכם אתגרים. יותר קשים, יותר מורכבים ממה ש-99.9% מהאנשים בגילכם יצטרכו להתמודד איתם. ידעתם שגם אחרי המיונים הכי קפדניים שצה"ל יודע לעשות, חלק מכם לא יסיימו את הקורס. מה שלא ידעתם אז, שזה נגמר בשתי מילים: לא לוותר. לכל אחד מאתנו יש את הקצה שלו. את נקודת השבירה שלו. יש אנשים שזה קורה להם באמצע אימון, יש אנשים שזה קורה להם בלילה כשהם סוף סוף במיטה, אבל כל אחד מגיע לנקודה הזו. לא כל אחד עושה את מה שאתם עשיתם: מסתכל פנימה ואומר לעצמו, "אני לא מוותר". אני לא יודע מה תעשו בהמשך השירות הצבאי שלכם, אני לא יודע מה תעשו בהמשך החיים שלכם, אני לא יודע עם מי תתחתנו וכמה ילדים יהיו לכם, אבל אני יודע עליכם דבר אחד: אתם האנשים שלא משנה איזה קושי עומד בפניכם, אתם לא תוותרו. מדינת ישראל היא מדינה שיש עליה איומים לא פשוטים. ההתעצמות האיראנית בכל האיזור, הטילים המדוייקים של החיזבאללה מלבנון, טילים מעזה, קיני מחבלים ביהודה ושומרון, ציר הטרור שמנסה להתבסס בסוריה. בכל אחד מהאיומים האלה, חיל האוויר נמצא בחזית. במהלך השנה האחרונה עצרנו את החזרה להסכם הגרעין האיראני, המשכנו את המערכה נגד התעצמות חיזבאללה והאיראנים בסוריה ולבנון, יצאנו למבצע "עלות השחר" בו סיכלנו את כל ראשי הג'יהאד האיסלמי בעזה, פגענו קשות בהתארגנות "גוב אריות" בשכם וג'נין. "

עוד הוסיף לפיד ואמר: "ישראל חזקה מכל אוייביה. אנחנו לא נהסס להפעיל כוח כדי לשמור על שלום אזרחינו. אוייבינו צריכים לדעת שבכל רגע נתון אנחנו חזקים יותר, מתוחכמים יותר, קשוחים יותר מהם. אוייבינו צריכים לדעת שאנחנו לא נהסס להזניק את המסוקים, המטוסים, ואת הטייסים של חיל האוויר כדי להגן על ישראל מפני איומים, קרובים ורחוקים. אוייבנו – ולא רק הם –צריכים לדעת שאם לא נהיה צבא מוסרי ושומר חוק לא ננצח במלחמות ולא יהיו לנו בעלי ברית למאבקים החיוניים לביטחוננו. לפני שבועיים קיימנו תרגיל משותף, רחב היקף, עם חיל האוויר האמריקאי. התרגיל, שדימה תקיפה במרחק של אלפי קילומטרים מגבולות ישראל, היה התרגיל הראשון מתוך סדרת תרגילים מתוכננים בתקופה הקרובה. אוייבינו צריכים לדעת שאנחנו לא נעמוד בחיבוק ידיים מול איומים שאנחנו רואים כקיומיים. שוחחתי על כך עם ראש הממשלה הנכנס נתניהו, וזהו אחד הנושאים המעטים שבהם יש בציבוריות הישראלית קונצנזוס מקיר לקיר. אף ממשלה ישראלית לא תסכים לכך שאיראן תהיה גרעינית. אם יהיה צורך לפעול – נפעל. אוייבינו צריכים לדעת עוד דבר: שאנחנו מתייצבים מולם יחד. שהחברה הישראלית חזקה יותר מכל ויכוח. העוצמה הישראלית היא העוצמה של הביחד. כדי שאוייבינו יידעו שאתנו לא כדאי להתעסק צריך להתקיים תנאי. התנאי הוא, שהצעירים הטובים ביותר בישראל, הנחושים ביותר בישראל, ירצו להגיע הנה, לקורס טיס. אני מסתכל עליכם – התנאי הזה מתקיים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום, אמר: "אם אתם רוצים לדעת על מה אנחנו מדברים כשאנחנו מדברים על ההרתעה הישראלית, תסתכלו ימינה ושמאלה. זה אתם. אתם ההרתעה הישראלית. אתם מה שמדיר שינה מעיניו של ח'מינאי באיראן, של חסן נסראללה בלבנון, של יחיא סינוואר בעזה. קורס טיס הוא הקורס האינדיבידואלי ביותר בצה"ל. אתם לבד בשמים, עם המשימה שלכם, עם הכישורים שלכם. אבל לא משנה כמה אתם מוכשרים, אי אפשר להצליח לבד. אתם לא תלויים רק בעצמכם. אתם תלויים במפקדים שלכם, בטכנאים שהכינו את המטוס, במי שהביא לכם את המודיעין. צבא לוחם במדינה דמוקרטית, מבוסס על אמון. אנחנו סומכים עליכם. אנחנו סומכים עליכם עם הדבר הכי חשוב שיכול להיות: עם שלומם וביטחונם של תשעה וחצי מיליון בני אדם. עם הביטחון הלאומי שלנו ועם חייהם של הילדים והנכדים שלנו. אני רוצה לקוות שגם אנחנו – החברה הישראלית – נהיה ראויים לאמון שלכם. אני רוצה לסיום להגיד מילה להורים שלכם. אני לא יודע איך עשיתם את זה, אבל עשיתם עבודה טובה. הילדים שלכם הם כבר לא ילדים, אבל לא במקרה הם הפכו להיות האנשים הצעירים והנשים הצעירות שכל המדינה גאה בהם. הם גדלו אצלכם. הערכים שלהם נוצרו ונוצקו אצלכם. היום הזה הוא גם שלכם. טייסים וטייסות, נווטים ונווטות, אני מצדיע לכם. אנחנו גאים בכם. אנחנו סומכים עליכם. תשמרו על עצמכם".

יאיר לפיד - חיל האוויר - קורס טיס - טקס סיום
צילום: חיים צח, לע"מ
יאיר לפיד - חיל האוויר - קורס טיס - טקס סיום
צילום: חיים צח, לע"מ
חיל האוויר - קורס טיס - טקס סיום
צילום: חיים צח, לע"מ
יאיר לפיד - חיל האוויר - קורס טיס - טקס סיום
צילום: חיים צח, לע"מ

Back to top button