מבזקיםמשפטי/פלילי

אישום: חטפו וכלאו קטין במסגרת סכסוך אלים בין חבורות

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום כנגד עשרה נאשמים, זאת לאחר שבמסגרת סכסוך בין חבורות חטפו קטין וכלאו אותו בג'לג'וליה על מנת להשתמש בו כקלף מיקוח.

מכתב האישום שהגישה עורכת הדין פנינה לוי עולה כי בין הנאשמים ואחרים ובין חבורה נוספת התגלע סכסוך. על רקע זה, הנאשמים והאחרים קשרו קשר במטרה לפגוע בחבורה היריבה, בין היתר באמצעות חטיפה של אחד מחבריה (קטין).

לשם מימוש התוכנית, בסוף נובמבר (30.11) חלק מהנאשמים חטפו את הקטין במטרה שיגלה להם מיהו שולחו ודי שהחזקתו תשמש קלף מיקוח כנגד החבורה היריבה. יום למחרת החוטפים נסעו מג'לג'וליה לכיוון העיר חולון וכפו על הקטין שהחזיקו להצטרף לנסיעה. בסביבות השעה 02:30 הגיעו הנאשמים עם הקטין לבניין בחולון כשהם רעולי פנים וחמושים לכל הפחות ברובה סער. בשלב זה, גררו את הקטין בכוח ונכנסו עמו לדירה שבה שהתה החבורה היריבה. משהבחינו חברי החבורה היריבה בנאשמים, ברחו לאחד החדרים בדירה וחסמו את הדלת באמצעות ארון כדי להגן על עצמם. מיד לאחר מכן ירו מי מהנאשמים לעבר החדר, וקליעים שחדרו את הדלת פגעו בקיר סמוך למקום שבו עמדה החבורה. בתגובה, אחד מהם ריסס את החדר ואת סלון הדירה בגז פלפל שהיה ברשותו ובכך הצליח להבריח את הנאשמים, שעזבו את הדירה רק לאחר שלקחו עמם את הקטין ואת הטלפונים הניידים של חברי החבורה. בהגיעם לרכבים דחפו את הקטין החטוף בכוח לתוך הרכב ונסעו עמו לבית משפחתו של אחד הנאשמים בג'לג'וליה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

משהגיעו, הנאשמים כלאו את הקטין בקומה השלישית של הבית וצילמו סרטון שבו הוא נראה כשידיו כפותות ופניו מכוסות, בזמן שחלק מהנאשמים מכוונים אליו אקדח גלוק וחרב גדולה ומאיימים על חייו. לאחר שאיימו עליו באקדח הקטין סיפר להם מי שלח אותו אליהם, והנאשמים שלחו לאותו אדם סרטון כופר באמצעות טלפון נייד שנלקח מהדירה, במסגרתו איימו שיפגעו בו ובקטין אם לא יענה לדרישתם להיפגש עמם. כמו כן, שלחו לו הודעות מאיימות נוספות באומרם בין היתר כך: "עד שלא תבואו הילד פה, תתקשר לפני שיהיה מאוחר"; "אתה מת מהלך"; "הכנסת את הילד שלך לסיפור ואנחנו נקלף לך ולאשתך את העור"; "מחר לא יהיה על מה לדבר… קח בחשבון".

לאחר מספר ימים (2.12) פרצו כוחות משטרה לפנות בוקר לבית בג'לג'וליה ושחררו את הקטין.

כתב האישום מייחס לאביהו אנניה בן ה-30 מראשון לציון, ליאב בן דוד בן ה-22 מתל אביב, פטרו סרקיז בן ה-28 מבת ים, וזידאן עיאט פרץ בן ה-21, ראדי ברא בן ה-22, אשרף אבו קשק בן ה-19 ופיראס טביה בן ה-20 מג'לג'וליה, ולסאם שיאהב בן ה-23 ואחמד פדילה בן ה-32 מג'סר א זרקא ביצוע עבירות של חטיפה לשם סחיטה, חבלה בכוונה מחמירה, ירי מנשק חם באזור מגורים, נשיאת נשק והתפרצות למקום מגורים בנסיבות מחמירות. בנוסף, מיוחסות להם ולנאשם הקטין עבירות של קשירת קשר לפשע, הסתרת חטוף, כליאת שווא, סחיטה בכוח וסחיטה באיומים.

במקביל הגישה עורכת הדין לוי בקשה להארכת מעצרם של הנאשמים, במסגרתה טענה בין היתר כך: "המשיבים חטפו קטין בן 15, רק לשם מציאת שולחו ולא הססו לאיים על חייו".

עוד הוסיפה וטענה כי: "המשיבים ירו בנשק בתוך בניין מגורים בטבורה של העיר חולון! אך בדרך נס החטיאו היריות ולא פגעו בעוברים ושבים ובדרי הבית. למותר לציין, כי מסוכנותם של המשיבים אינה רק כלפי הקורבנות, אלא אף כלפי כלל הציבור, נוכח דפוסי המסוכנות המובהקים העולים ממעשיהם".

חטיפה - חטיפת הנער ג'לג'וליה
ארכיון. צילום: דוברות המשטרה

Back to top button