מבזקיםפוליטי / מדיני

שר האוצר הנכנס סמוטריץ': "אנחנו נשרת את כולם באחריות"

יו"ר הציונות הדתית, שר האוצר הנכנס חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' נאם היום (חמישי) במליאת הכנסת במעמד השבעת הממשלה.

הוא אמר: "אני פונה אל אזרחי ישראל. כולם. דתיים וחילונים, מסורתיים וחרדים, מוסלמים נוצרים ודרוזים, ימנים ושמאלנים, אנשי העיר והכפר, תושבי הנגב, הגליל והגולן, אחיי התל אביבים ואחיי הירושלמים, תושבי יהודה ושומרון וכן אני מבקש לפנות גם לאחינו ואחיותינו שבתפוצות. מאז ומעולם עם ישראל ידע להתאחד סביב מלחמות, סביב קושי ואסונות, אני רוצה לפתוח את נאומי בתפילה לקב"ה שנלמד בשנים הקרובות להתאחד סביב מדינת ישראל, סביב המשך בניינו של הבית המפואר הזה, סביב הנס העצום הזה שמורכב מהפסיפס האנושי המרהיב שלנו, סביב הבית הלאומי שנבנה בדם יזע ודמעות, דמעות של שמחה וכן לצערנו גם דמעות של עצב, ומגשים את חזון נביאי ישראל".

הוא המשיך: "אני עומד פה לפניכם, ביום הזה בחיל ורעדה ובחרדת קודש, היום הזה אנו מקימים ממשלה שתשרת את אזרחי ישראל כולם. העם בישראל חכם ומבין שקמפייני ההפחדה הנבזיים של החודשים האחרונים אין בהם אמת, אלא חוסר אחריות ושיסוי ציבורים בציבורים, לצערי יש מי שמתפרנס מלשסות ציבור בציבור. אנחנו נשרת את כולם. באחריות, ומתוך תחושת שליחות לכל אחת ואחד מכם".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הוא הוסיף: "ב-75 שנותיה של מדינת ישראל ידענו לדון, להתווכח, ולריב. אבל הסכמה אחת תמיד הייתה וחייבת תמיד להיות, וזה החזון הציוני שנבנה על חזון הנביאים של השיבה הביתה לציון. אנחנו מקימים היום בעזרת השם ממשלה יהודית, ציונית ולאומית, שתקדם את החזון הזה קומה על גבי קומה".

הוא התייחס לבעיות הכלכליות של ישראל: "היום אכנס בע"ה למשרד האוצר ובפנינו אתגרים עצומים. כשכלכלות העולם בטלטלה, בימים של פוסט הקורונה ומשבר עולמי, כשהאינפלציה וההאטה מאיימים לזעזע את העולם, אנו נשאף למדיניות אחראית ולפעמים לא פשוטה של אחריות פיסקלית וריסון תקציבי, מדיניות של שוק פתוח של הסרת חסמים ומכסים, מדיניות שתשאף להגדיל את שיעור ההשתתפות בשוק התעסוקה במדינה בכלל האוכלוסיות, שתגדיל את הפיריון, ומדיניות שלא תרמוס אף ציבור, שתראה את מעמד הביניים ותדע להיות עם חמלה כלפי מי שבאמת צריך,
ואף תדע להקל על השחקנים שהם הקטליזטור של המשק ושל הכלכלה הישראלית".

עוד אמר: "גזרתי על עצמי שתיקה בשבועות האחרונים והקדשתי את ימיי ולילותיי ללמידה משרי אוצר לשעבר, מנכ"לים מובילים במשק, במגזר הפרטי והציבורי, בהיי טק ובתעשייה. אני מתכוון להמשיך ולהעמיק וללמוד, ובחודשים הקרובים לעבוד עם שותפיי על תקציב מדינה אחראי ומוטה צמיחה ופיתוח תשתיות, ועל רפורמות כלכליות משמעותיות שבע"ה יזניקו את מדינת ישראל קדימה".

הוא דיבר גם על תפקידו הצפוי במשרד הביטחון: "אני נכנס במקביל לתפקיד במשרד הביטחון תפקיד חשוב עם אחריות על החיים האזרחיים ביהודה ושומרון, ערש מולדתנו".

עוד אמר בנאומו: "זהותנו היהודית והלאומית החזיקה אותנו באלפיים שנות הגלות, שמרה על קיומנו כעם והחזירה אותנו הביתה כעם. שבנו. חובה היא לנו וזכות היא עבורנו להמשיך ולהחזיק בזהותנו העשירה והמפוארת. התנ"ך, ספר הספרים, הנחיל לעולם כולו את הערכים עליהם מושתת העולם המתקדם. אסור לנו לאבד את הגאווה במי אנחנו ומה אנחנו, מאיפה באנו ולאן אנו הולכים. הזהות היהודית היא זכות קיומנו כאן ואני תפילה שנדע יחד להעמיק אותה, לשמוח בה ולהנחיל אותה הלאה לילדנו. הזהות הזאת שייכת לכל חלקי העם, ואין לנו את הפריבילגיה להשאיר אותה מונחת בקרן זווית כאבן שאין לה הופכין".

הוא המשיך: "לא כפייה, אלא אהבה. לא זהות חמורת סבר אלא מאירת פנים. יהדות שנטועה עמוק במסורת ומאפשרת לכל אחת ואחד מאיתנו למצוא את מקומו. וגם כאן, נתווכח, לא תמיד נסכים, אבל נעשה זאת כמו שעושה משפחה, מתוך ידיעה מוחלטת שהביחד שלנו חזק יותר מהכול".

בצלאל סמוטריץ' - מליאת הכנסת
צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ'

Back to top button