מבזקיםפוליטי / מדיני

יו"ר ועדת הכספים: "אני פונה לציבור המסורתי – לא הולך לקרות דבר"

הדיון הסיעתי המקדים לפני ההצבעה המתקיים כעת (חמישי) במליאת הכנסת, ממשיך בשעה זו ובסופו, צפויות הצבעות על מינוי יו"ר הכנסת והקמת הממשלה ה-37.

ח"כ משה גפני אמר בדיון: "אני פונה לציבור המסורתי – לא הולך לקרות דבר, היינו בשלטון הרבה פעמים. דאגתי לכולם, לחקלאים, למסעדנים. לא הייתה קבוצה באוכלוסייה שלא עבדתי בשבילה. אני מבטיח לכם שלא יהיה שום שינוי בהתנהגות שלנו. אני נעבוד בשביל האיש שנמצא בטבריה, נהריה ואופקים. אני פונה אליכם, מלב אל לב, ואומר לכם – אנחנו נייצג את הציבור המסורתי ואת הציבור שאיננו דתי. נעשה הכול שהחיים שלכם יהיו קלים וטובים יותר. אל תתנו יד לפוליטיקאים האלו שמסיתים נגדנו, אל תפחדו מהכותרות בעיתונים שהן כולן שקר וכזב".

ח"כ בצלאל סמוטריץ, שר האוצר המיועד: "נשרת את אזרחי ישראל כולם באחריות ומתוך תחושת שליחות לכל אחד ואחת מכם. היום אכנס למשרד האוצר ובפנינו אתגרים עצומים, בימים של משבר עולמי ואינפלציה והאטה מאיימים לזעזע את העולם. נשאף למדיניות אחראית ולפעמים לא פשוטה של אחריות פיסקאלית וריסון תקציבי. מדיניות של שוק פתוח, הסרת חסמים ומכסים. מדיניות שתשאף להגדיל את שיעור ההשתתפות בשוק התעסוקה, שלא תרמוס אף ציבור ותגדיל את הפריון. מדיניות שתדע להקל על השחקנים שהם הקטליזטור של המשק. נהיה אי של יציבות בים הסוער של הכלכלה העולמית".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח"כ איתמר בן גביר, השר לביטחון לאומי המיועד: "במשמרת של הממשלה הזאת, יש עשרות אלפי נשים שגרות בבאר-שבע, בעומר, בלהבים, שהן חברות קיבוצים בצפון או במושבים חקלאיים, שממררים להם את החיים. תושבי ערים מעורבות שחלקם חיים בפחד תמידי מה יילד יום. זה קורה בנגב, זה קורה בגליל, זה קורה בלוד ורמלה. זה קורה בירושלים משוש ליבנו, שבה אזרחים מפחדים, חוששים להלך בשער שכם וחושבים פעמיים אם ללכת לכותל. זה לא רק עניין לאומני, צריך להודות. זה גם עניין של פשיעה רגילה לכל דבר ועניין. לא מעט אזרחים במרכז יוצאים בבוקרו של יום עבודה וחוששים להעיר, חוששים לצפור, חוששים לדיבר, כי אתה לא יודע מאיפה יכולה הסכין להגיע. התפקיד שאני לוקח על עצמי היום הוא תפקיד קשה, לא פשוט, אבל אני נענה כי אין לנו ארץ אחרת. אני יודע שהאתגר הזה הוא כמו ריצת מרתון. דרך ארוכה, לא פשוטה. יהיו עליות, יהיו מורדות, אבל בעזרת השם, בקו נחוש, תקיף, בעזרת השם נקווה להצליח."

ח"כ מנסור עבאס: "הממשלה המיועדת גיבשה מדיניות בצורה מפורטת, וכל מפלגה נתנה ביטוי לצרכים שלה. 20 אחוז מהאוכלוסייה הערבית לא נמצאים שם. נו מדברים על 110 נרצחים השנה בחברה הערבית, זהו מחיר יקר שאנו משלמים אותו. רע"מ עבדה קשה כדי לקדם את הנושא. נעלמנו במדיניות של הממשלה החדשה ובהסכמים הקואליציוניים. אנו מעוניינים שהוועדה לענייני החברה הערבית תמשיך להתקיים בכנסת ישראל, כדי שנוכל לקחת גם חלק. אי אפשר להמשיך להתעלם כך שייצוג ערבי אמור לבוא לידי ביטוי בקדנציה הנוכחית".

ח"כ אבי מעוז: "באופן מכוון ומרושע מנסים לצייר אותי כמי שנלחם ונאבק כנגד פרטים כאלה או אחרים. בשבוע האחרון הסערה התורנית בתקשורת הייתה הגילוי על הרשימות השחורות כביכול של מפלגת נועם. כאילו עוד רגע מתחילים טיהורים סטליניסטיים או לפחות רדיפה בנוסח המקארתיזם. כמובן שהמציאות היא שונה והפוכה ב-180 מעלות מכפי שמשתקף בתקשורת. מדובר בסך הכל בחומרי ההסברה למעבירי חוג בית שנלקחו מאתרים כמו וואלה וכלי תקשורת אחרים שבהם רוכזו נתונים כדי להראות השפעה במערכות ציבוריות שונות. ככה זה כשיש גורמים בתקשורת שבשביל להכתים את הממשלה המוקמת היום מוכנים לעשות הכול אבל הכול כולל שקרים הכפשות והוצאת דברים מהקשרם, כדי לעשות דמוניזציה, שיימינג ודה-לגיטימציה בכל דרך אפשרית לחברי הקואליציה החדשה."

שרת התחבורה היוצאת, ח"כ מירב מיכאלי: "ההתנהלות השערורייתית וחסרת האחריות של נתניהו מול ארה"ב, וההצלחה בלגרום לארה"ב לצאת באופן חד צדדי וללא אלטרנטיבות מהסכם הגרעין – גרמו לזה שאיראן קרובה היום מאי פעם לכך שיהיה לה ארסנל נשק גרעיני. זאת בחסות מר נתניהו. ביחס לאזרחים – אני תקצבתי את קו רכבת תל אביב אילת, אנו אישרנו את תכנון מסילת הרכבת לקריית שמונה. אנחנו השקענו בפריפריה, במקומות שנתניהו רואה רק בקמפיין בחירות. נתניהו לא ביטל את הפריפריה וממש לא עומד לעשות את זה גם בממשלה הזאת. לשמחתי, הרבה מאוד תקציבים במשרד מעוגנים לחומש הקרוב ותהיה הרבה השקעה בפריפריה עד שננצח ונחזור לממשלה".

צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב

Back to top button