טכנולוגיהמבזקים

פיילוט מוצלח: טראקנט הוכיחה צמצום בצריכת הסולר ברכבי צה"ל

תוצאות פיילוט שנערך בתנאי מעבדה הראו כי המערכת של טראקנט אנרפרייז (Trucknet Smart Catalyst) המיועדת לצמצום צריכת דלק והפחתת פליטות מזהמות, השיגה בתנאי מעבדה צמצום של כ– 7% בצריכת הסולר.

בעקבות תוצאות הניסוי המוצלח, צה"ל הודיע היום לחברת טראקנט כי בכוונתו לצאת לניסוי שטח נרחב הכולל אמצעים קרביים, רכבי שטח מסוגים שונים ורכבי מרכז הובלה בהיקפים גדולים.

כזכור, בהמשך לשיתוף הפעולה האסטרטגי וחיבור המכשיר למחשבון הפליטות של טראקנט וקבלת בלעדיות בישראל אירופה, ארה״ב ומדינות המפרץ, עם Rentar האמריקאית, החלה טראקנט בניסוי עם צי הרכבים של צה״ל על מנת לבחון את השפעת המכשיר Trucknet Smart Catalyst, המיועד לצמצום צריכת דלק והפחתת פליטות מזהמות במנועי סולר, על הרכבים של הגוף וזאת כחלק משאיפתו להתקדם לשימוש בטכנולוגיות חדשות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

צי הרכבים של צה"ל צורך כיום כ-100 מיליון ליטר סולר בשנה. מחיר הסולר הרשמי כיום עומד על 9.38 שקל לליטר, ולפיכך, בהתאם לתוצאות הניסוי, המדובר בפוטנציאל חסכון של עשרות מיליוני שקלים בשנה.

טראקנט נמצאת כיום במגעים גם מול צבא ארה"ב, הבוחן את הטכנולוגיה של החברה בתחום ייעול השילוח בענף התחבורה והלוגיסטיקה והחברה פועלת להרחבת פעילותה באירופה באמצעות קבלת מספר ספק בנאט"ו.

עם זאת, בחברת טראקנט מבהירים כי היא אינה יכולה להעריך את תוצאות ניסוי השטח וכי אין כל התחייבות של צה"ל לרכוש את האביזר הקטליטי אף אם הניסוי יצליח.

לדברי חנן פרידמן, מנכ״ל טרקאנט, "אני שמח ומברך על הודעת הצבא והתוצאות הטובות, בייחוד בתקופה של משבר אנרגיה וזינוק בעלויות הדלק. המשמעות של תוצאות אלו חשובה הן בשל יכולת המערכת לצמצם בצריכת הסולר והן בצמצום הפליטות המזהמות, הנובעת מכך, עד כדי הפחתה של כ-15%. אני מרוצה מכך שנוכל להדגים את הטכנולוגיה שלנו במגוון רחב של כלי רכב, על מנת להדגים את הפוטנציאל העצום שלה."

עוד הוסיף פרידמן כי "רק בישראל ישנם 250,000 רכבים כבדים המהווים פוטנציאל עבורנו בשל היותם צרכני דלק בזבזנים וכך, עשרות מיליוני משאיות הנעות ברחבי אירופה וארה״ב ולשם אנחנו מכוונים. החיסכון שנוצר על פי הניסוי, ביחס למחיר היחידה, שעומד על 4,000 דולר לצרכן, מעמיד את ההחזר על ההשקעה (ROI) על זמן קצר במיוחד, דבר שיאפשר לטראקנט להציע את הפתרון שלה כפתרון מידי, יעיל, פשוט להתקנה וזול, עבור ציי רכב גדולים, ולהגדיל באופן משמעותית את הכנסותיה בעתיד."

חברת טראקנט אנטרפרייז (Trucknet Enterprise) אשר הוקמה בשנת 2016 על ידי מר חנן פרידמן, המכהן כאמור כמנכ״ל החברה, מעסיקה למעלה מ-40 עובדים הפרוסים במשרדים בצרפת רומניה וישראל.

הממיר מותקן במנוע של האמר צה"לי. קרדיט צילום: טראקנט

Back to top button