טכנולוגיהמבזקים

הכנסתם כבר את מספר הטלפון שלכם למאגר? ביום ראשון החוק יכנס לתוקפו

ביום ראשון הקרוב (1.1.23) ייכנס לתוקפו החוק שיאסור להתקשר בשיחות שיווק לצרכנים שהכניסו את מספר הטלפון שלהם למאגר אל תתקשר אליי.

כזכור, ביום 24.11.2020 פורסם תיקון 61 לחוק הגנת הצרכן הקובע, בין היתר, מגבלות על שיחות שיווק טלפוניות ומחייב עוסק המבצע שיחת שיווק באמצעות הטלפון או בדרך אלקטרונית לברר האם מספר הטלפון שאליו מתבצעת השיחה רשום במאגר אל תתקשרו אליי. לצורך כך נקבע כי הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן תקים ותנהל מאגר שבו יירשמו מספרי טלפון של צרכנים שאינם מעוניינים שיבוצעו למספר הטלפון שלהם שיחות שיווק וכי עוסקים שמבצעים פנייה שיווקית לא יפנו לצרכנים שנרשמו במאגר. כמו כן נקבעה הסמכות להטיל עיצום בסך של 46,080 ש"ח לגבי כל הפרה על עוסק שפעל בניגוד להוראות החוק.

נדגיש כי חובת המאגר לא תחול על עוסקים בתחום הביטוח, מוסד פיננסי, ובנקים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אז אם נמאס לכם לקבל שיחות שיווקיות לטלפון ולנייד ואם רוצים לפתוח את השנה האזרחית החדשה מבלי לקבל שיחות שיווקיות! היכנסו להרשמה המקוונת והכניסו את מספר הטלפון שלכם.

• למי המאגר מיועד? המאגר מיועד לצרכנים המעוניינים לרשום מספרי טלפון נייד ונייח ישראלים

• האם השירות ניתן בתשלום? המאגר הינו שירות ללא עלות.

• מה עם זכויות הפרטיות שלי? הנתונים במאגר מאובטחים והמאגר אינו דורש או אוסף כל מידע נוסף מהצרכן מלבד מספר הטלפון שנרשם למאגר.

• לכמה זמן ההרשמה למאגר מגנה על הצרכן? יש להירשם למאגר פעם אחת בלבד, לאחר ההרשמה מספר הטלפון יישאר במאגר ללא הגבלת זמן.

• מה קורה אם מתחרטים על הרישום? ניתן להסיר את מספר הטלפון מהמאגר בכל שלב.

• מי יכול לרשום את מי? כל אדם יכול לרשום כל מספר טלפון. למשל, אפשרי שבן משפחה שירשום את הוריו (אך נדרש שהטלפון אותו רושמים למאגר יהיה נגיש למבצע הרישום).

• אילו עוסקים מחויבים לבדוק במאגר בטרם הם מבצעים שיחת שיווק: המאגר מיועד לעוסקים המבצעים שיווק טלפוני לצרכנים ישראלים.

אז מתי יפסיקו להתקשר אליי?

החל מיום 1.1.23 החוק יכנס לתוקף ולא יהיה ניתן להתקשר בשיחות שיווק לצרכנים שהכניסו את מספר הטלפון שלהם הנייד או הנייח למאגר. עוסק שירצה להתקשר אל הצרכן יצטרך לבדוק קודם לכן האם הצרכן נרשם למאגר, ורק אם המספר של הצרכן לא מופיע במאגר העוסק רשאי להתקשר אליו.

מקור: הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן

הרשות להגנת הצרכן דאגה למגוון דרכים נוחות, קלות ומהירות לרישום למאגר בערוצים שונים:

• באינטרנט – למאגר הוקם אתר אינטרנט ייעודי בכתובת: https://dnc.fta.gov.il, ניתן להיכנס אל המאגר גם מאתר הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן.

• בטלפון (מענה ממוחשב) – ניתן להירשם באמצעות מענה ממוחשב בטלפון שמספרו 1-800-071-171.

• בטלפון (מענה אנושי) – הוקם מוקד ייעודי אנושי לרישום ותמיכה לצרכנים שמספרו 1-800-071-170 (שעות פעילות: יום א' 14:00-17:00, ימים ב'-ה' 9:00-13:00).

בוואצאפ – לינק ישיר – לחצו כאן.

מאגר אל תתקשר אליי – מעבר לשאלות ותשובות

מאגר אל תתקשר אליי – לחצו כאן למעבר לפורטל צרכנים

לחצו כאן למעבר לטופס ההרשמה המקוון למאגר "אל תתקשרו אליי"

Back to top button