מבזקיםפוליטי / מדיני

ראשי העדות הנוצריות בבית הנשיא: "בואו נעמוד יחד כנגד כוחות ההקצנה והשנאה"

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, אירח היום (חמישי) את ראשי העדות הנוצריות בישראל לציון השנה האזרחית החדשה, בקבלת הפנים השנתית המסורתית בבית הנשיא בירושלים.

נשיא המדינה פתח בברכת שנה אזרחית טובה והדגיש: "מדינת ישראל תמיד תשמור על חופש הדת והפולחן ותגן על זכויותיהן של כל העדות והמיעוטים הדתיים שמרכיבים את הפסיפס האנושי המרהיב של ארצנו. המחויבות הזו היא מעבר לפוליטיקה. היא נוגעת בליבהּ של היותנו מדינה יהודית ודמוקרטית. חייבת להיות אפס סובלנות כלפי כול סוגי מתקפות או וונדליזם נגד אתרים, מוסדות דתיים, או נגד אנשי דת. אני אמשיך לפעול עם הממשלה והרשויות, כולל המשטרה, ועמכם, לוודא שכל מקרה של אלימות ייענה במיידי."

הנשיא סיכם ואמר: "בואו נעמוד יחד כנגד כוחות ההקצנה והשנאה. נשלב כוחות למאבק באתגרים שמאיימים על האנושות המשותפת לנו, ממשבר האקלים ועד למגיפות ולמלחמות איומות. יחד, ננצל את רוח האחווה החדשה הנושבת באזורנו, על מנת ליצור עתיד יותר שלו עבור ילדינו." לסיום, הנשיא בירך את ראשי העדות הנוצריות בברכת שנה טובה בעברית, ערבית, ואנגלית."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר הפנים אריה דרעי: "בימים אלו של מחלוקות וויכוחים בתוכנו, בל נשכח שאנו מחויבים לשמור על אחדות אל מול האתגרים הרבים הניצבים בפנינו. נצלח אותם רק יחד. בתפילה, בשיתוף פעולה ובעזרה הדדית. בקבלה ובשלום בינינו. כפי שפעלנו תמיד, במדינת ישראל ובעיר ירושלים יחיו בני כל הדתות וכל אחד יהיה לו מקום לקיים את מנהגיו, לשמור על מורשתו, לבוא לבית התפילה שלו, לחזק את הזיכרונות ההיסטוריים ולהתפלל לאלוהיו, מתוך הרגשה של חופש ושל שוויון ושל אחווה שתלכד את כולם. כל אחד בדרכו אבל כולם ביחד. ברוח הזו אני רוצה לאחל לכם, בשם ממשלת ישראל, ולברך את כולכם כל אחד בחגו, כל אחד בדרכו כל אחד באמונתו, שיהיה לכולכם חג שמח ושנה אזרחית טובה, כל טוב."

הפטריארך תיאופילוס השלישי הפטריארך היווני-אורתודוקסי של ירושלים: "אנו שמחים מאוד לברך אתך, כבוד הנשיא, בקבלת הפנים החגיגית הזו אחרי המגיפה. בכינוסנו בשנה שעברה, היינו עדיין בחוסר-וודאות, אך השנה ראינו שיבה לחיים הרבה יותר נורמליים עבור אנשינו והעולים לרגל שלנו, אשר שבים לארץ הקודש בהמוניהם. אנו מודים לאלוהים, בעונה זו של אור ושל תקווה."

באירוע השתתפו שר הפנים אריה דרעי; הפטריארך תיאופילוס השלישי הפטריארך היווני-אורתודוקסי של ירושלים; הפטריארך פייר בטיסטא פיצאבאלה הפטריארך הלטיני של ירושלים; האב פרנצ'סקו, ה"קוסטוס" של ארץ הקודש, ראש המוסד הפרנציסקאני בישראל; הארכיבישוף סיוון גריבניאן, נציג הפטריארך הארמנית-אורתודוכסית של ירושלים; הארכיבישוף ד"ר עאמר יוסף מתא, ראש כנסייה היוונית-קתולית של חיפה והגליל; הארכיבישוף יאסר אל-אייש, נציג הפטריארך היווני-קתולי בירושלים; אבא אמן, נציג הכנסייה האתיופית בירושלים; זכי אל-אורשלימי, נציג הכנסייה הקופטית-אורתודוכסית; האב שמעון, נציג הכנסייה הסורית אורתודוכסית בירושלים; הארכיבישוף חוסאם נעום, ראש הכנסייה האנגליקנית בישראל; האב עפיף מח'ול, נציג הארכיבישוף המארונית בישראל; הבישוף כמיל סמעאן, ראש הכנסייה הסורית-קתולית בירושלים; וראשי היישובים הנוצריים בארץ.

מפגש ראשי דתות - יצחק הרצוג - בית הנשיא
צילום: חיים צח, לע״מ
מפגש ראשי דתות - יצחק הרצוג - בית הנשיא - אריה דרעי
צילום: חיים צח, לע״מ
מפגש ראשי דתות - יצחק הרצוג - בית הנשיא
צילום: חיים צח, לע״מ
מפגש ראשי דתות - יצחק הרצוג - בית הנשיא
צילום: חיים צח, לע״מ

Back to top button