חדשות הארץמבזקים

'חוננו': נציג המשטרה הודה בבית המשפט על הניסיון למנוע את מחאת אהוביה סנדק ז"ל

במהלך הפגנה שנערכה אמש (חמישי) בגשר המיתרים בירושלים, במלאות שנתיים להרג הנער אהוביה סנדק ז"ל, עצרה המשטרה ארבעה עצורים בחשדות שונים. בין היתר, עצרה המשטרה גם נער בן 14 שהיה בין המפגינים, הוא הושאר לילה במעצר והובא הבוקר לדין בבית משפט. לטענת ארגון 'חוננו', מהלך המעצר פגעו השוטרים בזכויותיו של הנער ואף ביקשו מבית המשפט להאריך את מעצרו על תנאי בחמישה ימים נוספים.

במהלך הדיון שנערך הבוקר בבית המשפט לנוער בירושלים, הודה נציג המשטרה המעצר נועד לעצור את ההפגנות שקראות לעצות צדק עם אוהביה סדנק. בין השאר נציג המשטרה אמר כי התכלית של המעצר היא להמשיך למנוע את ההפגנות הללו, אנחנו רוצים למנוע ממנו להשתתף בהפגנות הבאות. כך דיווח הארגון.

מהארגון נמסר: "עו"ד נתי רום אשר מייצג את הנער מטעם ארגון 'חוננו', פנה במהלך הדיון לנציג המשטרה בשאלה מדוע הם היו צריכים להשאיר את הנער לילה שלם בתחנה, ונענה כי המשטרה המתינה לתורן פרקליטות. במהלך הדיון מנה עו"ד רום את העבירות על החוק שעברה המשטרה במהלך מעצרו של הנער, וכי מדובר בנער בן 14, אשר לא אפשרו לאביו להגיע מרחוק, כי הקטין הוא נכבל בידיים וברגליים בניגוד לחוק."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"בהמשך הדיון התייחס עו"ד רום לדבריו של נציג המשטרה כי המטרה של המעצר היא להפסיק את ההפגנות במקום. לדברי עו"ד רום בדיון "חברי אמר כי כל תכלית הבקשה היא להפסיק את ההפגנות בכניסה לעיר בגשר המיתרים, מדובר בפגיעה קשה בחופש הביטוי. יש להתייחס רק לעבירות הקשורות בהשתתפות בהתפרעות. מרשי אזרח שומר חוקו ככל שתרצה המשטרה, תוכל להגיש נגדו כתב אישום בעניין. הוא מכחיש בכל תוקף תקיפה של שוטרת, מדהים לראות איך שיש מפגש בין 30 אנשי משטרה לנער בן 14, הוא ישר נחשד בתקיפת שוטר"." הוסיפו.

לסיום, אמרו בארגון 'חוננו': "בהחלטתו, קבע שופט בית המשפט לנוער בירושלים השופט ירון מינטקביץ, כי הוא התרשם שעוצמת החשד נגד הנער נמוכה וכי כל מה שקושר את הנער למקרה זה שמו הפרטי הדומה לשם של חשוד אחר. בהמשך מתח השופט ביקורת על המשטרה ואמר כי במצב דברים זה אכן יש להצטער על כך שהמשיב בילה לילה במעצר עד שהוחלט לשחררו. לאור דברים אלו, החליט השופט לשחררו ללא תנאי, זאת בניגוד לבקשתה של המשטרה."

מעו"ד של הנער, עו"ד נתי רום מטעם ארגון חוננו, נמסר: "לצערי משטרת ישראל עצרה קטין בן 14 תוך שהיא מפירה פעם נוספת את החוק ולא אפשרה לאביו להיכנס לחקירה כפי שהחוק מחייב. כמו כן, היא הותירה אותו בתחנה ללא שום הצדקה, תוך פגיעה בזכויותיו. אנחנו שמחים שבית המשפט קבע כי 'יש להצטער על כך שבילה לילה במעצר' וקבע שיש לשחררו לאלתר וללא שום תנאי".

ארכיון. צילום: תהילה קץ

Back to top button