חדשות חוץמבזקים

סדרת פיצוצים עזים נשמעו ברחבי אוקראינה, גם בבירה קייב

בכלי התקשורת באוקראינה מדווחים כי לפני זמן קצר (שבת) הופעלה התרעה בעיר הבירה קייב בעקבות תקיפה אווירית. הדי פיצוצים עזים נשמעו במרחב והתקבלו דיווחים נוספים על פיצוצים עזים גם במחוזות חרסון, חרקוב וויניצה.

כמו כן, מספר אזורים באוקראינה נותקו מאספת החשמל בשל ההתקפה הנרחבת. "אוקרנרגו" (מפעילת רשת החשמל הממלכתית של אוקראינה) הודיעה כי היא נוקטת באמצעים להגבלה זמנית של אספקת החשמל. "הצעד הכרחי כדי להפחית את העומס על מערכת החשמל במקרה שהתשתית שלנו תיפגע", אמר מושל מחוז אודסה, מקסים מרצ'נקו.

אוקראינה
צילום: טוויטר @InnaYehorova

נולן פיטרסון, טייס מבצעים מיוחדים לשעבר של ארה"ב, סופר, הרפתקן ועיתונאי עצמאי שמסקר את המלחמה באוקראינה, דיווח על האירועים האחרונים בקייב וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "הופעלה התראה על תקיפה אווירית ברחבי אוקראינה כולה כרגע, כולל כאן בקייב. ההגנה האווירית פועלת באזור קייב. כרגע נשמע פיצוץ ממש חזק במרכז קייב."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד הוסיף, "אנשים רצים לתפוס מחסה בשל סדרת פיצוצים ענקיים במרכז קייב. מדובר בסדרת הפיצוצים הכי חזקה ששמעתי ממרכז העיר מאז תחילת המלחמה. באמת מפחיד. במקלט יש אנשים שמתקשים להקליד טקסטים בגלל שידיהם רועדות. יש גם צחוק… הריגוש שבהישרדות, חוסר האמון באבסורד שבכל זה. אנשים רבים משתפים במה שהם עשו כשהפיצוצים החלו… " סיפר פיטרסון.

ג'ואל ריימונט שנמצא אף הוא בקייב הגיב לציוץ של פיטרסון וכתב: "פעם ראשונה שאני חווה את זה. החלטתי לעשות קניות לחג ואז זה קרה ממש מעלינו, בעצם. יכולנו לראות את הפיצוצים בשמיים. זה היה נראה לא אמיתי! זה לא נראה מפחיד, בכל מקרה לא בהתחלה. אשתי שכנעה אותי לרדת למטרו. עניין אותי לראות איך אנשים מגיבים לפיצוצים. חלקם רצים למטרו, אחרים נשארים ממש בכניסה, מביטים לשמים. חנות האופנה שהיינו בה הייתה פתוחה ואנשים התחילו לצאת מהר החוצה רק אחרי הפיצוץ העז השני, גם אנחנו.

שידור חי ממצלמות אבטחה מאוקראינה

Back to top button