מבזקיםפוליטי / מדיני

בליכוד תוקפים את הצבעת האו"ם: "ההחלטה לא תחייב את ישראל", "טרור דיפלומטי"

ראש הממשלה בנימין נתניהו וחברי ליכוד נוספים תקפו הערב (מוצ"ש) את ההצבעה שנערכה אמש באו"ם ביוזמת הרשות הפלסטינית המבקשת חוות דעת משפטית מבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג בנוגע ל-"משמעות המשפטית של הכיבוש הישראלי המתמשך". ההצעה התקבלה בתמיכה של 87 מדינות מול 26 שהצביעו נגד ו-53 שנמנעו.

ראש הממשלה נתניהו התייחס להצבעה והצהיר: "כמו מאות ההחלטות המעוותות נגד ישראל שהתקבלו בעצרת הכללית של האו"ם במהלך השנים, כן ההחלטה הבזויה שהתקבלה היום לא תחייב את ממשלת ישראל. העם היהודי אינו כובש בארצו ואינו כובש בבירתנו הנצחית ירושלים. שום החלטה של האו"ם לא תעוות אמת היסטורית זאת".

הוא הוסיף: "בימים האחרונים קיימתי שיחות עם מנהיגים בעולם ששינו בעקבות כך את הצבעתם. יחד עם נשיא המדינה יצחק הרצוג, שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן ואנשי משרד החוץ הגענו להישג חשוב. בהחלטה שהתקבלה באו"ם בחודש נובמבר היה לפלסטינים רוב מוחלט מהמדינות החברות באו"ם שתמך ביוזמה שלהם. אלה שלא תמכו, שהתנגדו, נמנעו, נעדרו, הם היו במיעוט – כעת, לאחר התערבותנו, 11 מדינות שינו את אופן הצבעתם וכתוצאה מכך התהפכו היוצרות – אלה שתמכו ביוזמה הפלסטינית הפכו למיעוט מכלל החברות באו"ם ואלה שלא תמכו בפלסטינים היו רוב המדינות החברות באו"ם".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חבר הכנסת דני דנון, לשעבר שגריר ישראל באו"ם, מסר: "‏אבו מאזן ממשיך בטרור דיפלומטי נגד חיילי צה"ל באו"ם. ישראל חייבת לגבות מחיר כבד וכואב מהרשות באופן מידי. כצעד ראשון, יש להפעיל סנקציות כלכליות משמעותיות ולשלול את תעודות המעבר של בכירי הרשות. על ישראל להבהיר באופן ברור – מי שמנסה לפגוע בחיילינו בבית הדין בהאג ישלם מחיר קשה".

גלעד ארדן, שגריר ישראל הנוכחי באו"ם, אמר: "ההצעה הבזויה לפנות נגד ישראל לבית הדין בהאג, עברה אמש באו"ם. החלטה מגוחכת שקובעת שנוכחותנו ביהודה ושומרון ובירושלים אינה חוקית ומבקשת מבית הדין המלצות לצעדים נגדנו. אנחנו לא מתרגשים מההצעה ושום גוף בינלאומי לא יחליט שישראל כובשת בארצה אבל עדיין צריך להילחם נגד הלגיטימציה של ההחלטה הזו וזה מה שעשינו. והיו תוצאות! הרוב האוטומטי שיש לפלסטינים באו"ם נסדק ורוב מדינות האו"ם בחרו הפעם שלא לתמוך בהצעה הפלסטינית: חלק התנגדו, חלק נמנעו וחלק העדיפו שלא להגיע להצבעה.

הוא הוסיף: "נמשיך להילחם כאן באו"ם כנגד הצביעות והשקרים של הפלסטינים ולהציג את האמת על ישראל ואני מאמין שעוד נשבור את 'הרוב האוטומטי' שקיים באו"ם נגדנו. אתמול זה היה צעד בדרך לשם".

שר החוץ הטרי אלי כהן גם הוא הגיב להתקבלות ההצעה הפלסטינית באו"ם: "החלטת עצרת האו"ם לפנות לחוות דעת מייעצת של ה-ICJ (בית הדין הבינלאומי בהאג) בנושא הסכסוך הפלסטיני ישראלי היא החלטה אנטי-ישראלית שמעניקה רוח גבית לארגוני הטרור ותנועת ה-BDS האנטישמית ופועלת נגד העקרונות המוסכמים על האו"ם עצמו".

הוא המשיך: "היוזמה הזו היא טעות נוספת של ההנהגה הפלסטינית אשר במשך שנים תומכת ומסיתה לטרור ומובילה את עמה בדרך שפוגעת בפלסטינים עצמם ובאפשרות לפתרון הסכסוך. במקום לפעול לטובת האוכלוסייה הפלסטינית ולהילחם בטרור, ההנהגה הפלסטינית מקדמת מאמצים חסרי תוחלת לפגוע בישראל. ההחלטה הזו לא תשנה את המצב בשטח ולא תמנע מאיתנו להמשיך להילחם בטרור, להגן על אזרחי ישראל ולקדם את האינטרסים של מדינת ישראל. ישראל מצפה מהאו"ם לדחות את הניסיונות הפלסטינים לפוליטיזציה של מוסדות האו"ם אשר פוגעת במעמדם הבינלאומי וביושרתם".

עוד הוסיף: אני מודה לעשרות המדינות שלא תמכו בהצעה. מדינות אלה מבינות כמונו כי ההצעה הפלסטינית אינה מובילה לפתרון הסכסוך ורק תוביל להקצנה והסלמה בשטח. אנחנו מודים לידידנו הרבים, ובראשם ארה"ב, על המאמצים למנוע קבלת ההחלטה. אני רוצה להודות לגם לאנשי משרד החוץ, בארץ ובנציגויות ישראל ברחבי העולם, ולגורמים הרבים שהתגייסו למאמץ הדיפלומטי שהביא לכך שמרבית מדינות העולם לא תמכו ביוזמה הפלסטינית
ההצבעה בעצרת הכללית של האו"ם היא רק שלב במאבק. אני ומשרד החוץ מחויבים להמשיך ולהילחם בקמפיין הדה לגיטימציה שמתנהל נגד ישראל".

בנימין נתניהו
ארכיון. צילום: דוברות הליכוד
ראש הממשלה בנימין נתניהו

 

Back to top button