מבזקיםפוליטי / מדיני

"משק האנרגיה הישראלי הוא חזק ויציב וגורם למנהיגים מהעולם כולו להגיע לבירתנו"

טקס חילופי שרים נערך היום (ראשון) במשרד האנרגיה בירושלים, כאשר השר הנכנס, ח"כ ישראל כ"ץ, החליף את השרה היוצאת, ח"כ קארין אלהרר בתפקיד.

הטקס התקיים בהשתתפות מנכ"ל המשרד, ליאור שילת, מנהל רשות המים, יחזקאל ליפשיץ, מנהל רשות החשמל, אמיר שביט, יו"רים ומנכ"לים של החברות הממשלתיות שנמצאות תחת אחריות המשרד.

השר הנכנס, ח"כ ישראל כ"ץ: "כפי שעשיתי גם בתפקידיי הקודמים, אני מתכוון להקדיש את התקופה הקרובה על מנת ללמוד במהירות את עבודת המשרד, גם באופן מקצועי וגם באופן מעשי. בדרך כלל, השיטה היא פשוטה – אני שומע את כולם ומגבש את המדיניות. אין ספק שנושאי הליבה של המשרד נוגעים לכל אזרחי ישראל וגם למדינות שכנות ורחוקות, וכל החלטה במשרד האנרגיה משליכה על איכות החיים של האזרחים במדינה. האתגרים גדולים, אך ביחד עם כל העובדים שנושאים על גבם את היכולת ליישם את המדיניות, נפעל ביחד ונוביל את המשרד באופן מיטבי. מבחינה אישית, זאת השנה ה-16 שלי בה אני חבר בממשלות, ויחד עם הניסיון אותו אני מביא והראייה קדימה, נצעיד את המשרד קדימה ואי בטוח שנעשה את זה בצורה הטובה ביותר. לך חברתי קארין, אני מבקש להודות על עבודתך והעשייה במשרד, ואני מקווה שאת המדיניות שנגבש, נוכל להוביל בהסכמה רחבה, קואליציה ואופוזיציה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השרה היוצאת, ח"כ קארין אלהרר אמרה בטקס: "לחברי, השר הנכנס ישראל כ"ץ, אאחל בראש ובראשונה הצלחה גדולה. משק האנרגיה הישראלי הוא חזק ויציב וגורם למנהיגים מהעולם כולו להגיע לבירתנו ירושלים כדי להתייעץ, לשמוע ובעתות משבר, כמו שחווינו השנה, גם לבקש סיוע. אתה תראה, שמשרד האנרגיה לא שונה מאוד ממשרד החוץ. מבט חטוף על ההסכמים שחתמנו רק בשנה האחרונה עם מדינות העולם יגלה לך עד כמה כישורי דיפלומטיה הם הכרחיים פה, ובשנה הקרובה, עם הבשלת ההסכמים שחתמנו מול ירדן ואיחוד האמירויות ומול האיחוד האירופי ומצרים לכדי שלבי ביצוע ראשונים, תעמוד בפני אתגר והזדמנות אדירים. יישום הסכמים אלו יטיב באופן עצום עם אזרחי מדינת ישראל, הכלכלה הישראלית, יחסי החוץ של ישראל וכמובן משק האנרגיה. אך כדי להגשימם, תצטרך לנווט אל מול שכנותינו החוששות מאוד ממרכיבים מסוימים בממשלה החדשה. בטוחני שתדע לעשות כן".

מנכ"ל משרד האנרגיה, ליאור שילת: "משרד האנרגיה הוא אחד המשרדים החשובים בממשלה ויש לו השפעה גדולה על איכות החיים של אזרחי ישראל, הן בכלכלה, הן ביחסי החוץ, הן בביטחון והן בסביבה. אני מודה לשרה היוצאת ח"כ קארין אלהרר על הובלתה את המשרד בשנה וחצי האחרונות ומאחל לשר הנכנס, ח"כ ישראל כ"ץ, שיצעיד את המשרד להישגים גדולים".

ישראל כץ - קארין אלהרר - משרד האנרגיה
צילום: גדעון שרון-ענבה, לע"מ

Back to top button