מבזקיםפוליטי / מדיני

במשרד הפנים נפרדו משקד וקיבלו את דרעי בטקס החילופים: "אני שמח לחזור"

בטקס חילופי שרי הפנים, שהתקיים היום (ראשון) במשרד הפנים, נפרדו עובדי המשרד מגב' איילת שקד, שרת הפנים היוצאת וקיבלו את פני השר הנכנס, חה"כ הרב אריה מכלוף דרעי ואת סגן שר הפנים, חה"כ משה ארבל.

הנהלת המשרד בראשם מנכ"ל משרד הפנים יאיר הירש, מנכ"ל רשות האוכלוסין תומר מוסקוביץ, יו"ר מטה התכנון, שלומי הייזלר ומנכ"ל מינהל התכנון, רפי אלמליח אחלו לשרה היוצאת בהצלחה וברכו את השר החדש ישן בברכת עשייה והצלחה לשלטון המקומי ולמדינת ישראל.

השר הנכנס, הרב אריה מכלוף דרעי כאמור אינו חדש במשרד הפנים וכיהן כשר הפנים לסירוגין כ- 10.5 שנים מאז שנת 1988, בשנים אלו פעל לקידום המדיניות למען צדק חלוקתי וצמצום פערים בין הרשויות המקומיות והוביל את המשרד לקידום פעולות שונות ומגוונות כמו ייסוד הקרן לצמצום פערים, עידוד שיתופי פעולה בין הרשויות המקומיות והקמת אשכולות אזוריים נוספים, קידום תפיסת האזוריות, הגדלת תקציבי מענקי האיזון והשבחת ההון האנושי ברשויות המקומיות, הקמת הועדות הגאורפיות הקבועות ועוד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מתחילת 2013, כיהנה שקד כחברת כנסת וכשרת המשפטים של מדינת ישראל. במסגרת תפקידה עמדה בראש ועדת השרים לענייני חקיקה והוועדה לבחירת שופטים, והייתה חברה בקבינט המדיני-ביטחוני. בכהונתה כשרת הפנים, בשנה וחצי האחרונות פעלה הגב' איילת שקד לקידום השלטון המקומי ויציבותו הן באמצעות ביזור סמכויות והן באמצעות תיקון עיוותים בירוקרטיים והפחתת הרגולציה גם בקידום הרפורמה ברישוי העסקים. זאת לצד פועלה במרץ וקידום חזונה בהקמת יישובים, עידוד הרשויות להסכמים משותפים בהחלטות הוועדות הגאוגרפיות, סיורים וביקורים ברשויות מקומיות רבות לאורכה ולרוחבה של מדינת ישראל, הקמת חופי רחצה חדשים, הקמת אשכולות וחיזוקם, ורפורמות בתחום התכנון והבניה.

השרה היוצאת איילת שקד ברכה את השר הנכנס וציינה: "פעלתי בכל כוחי על מנת לקדם וליישם את מדיניותי בכל תחומי המשרד הרלוונטיים הן בקידום השלטון המקומי וצמצום הפערים בין השכבות השונות באוכלוסייה, הן במשבר הדיור הכולל קיצור וזירוז הליכי תכנון, הגדלת היצע הדיור והן בשמירה על זהותה היהודית של המדינה. אני מודה לצוות המקצועי של המשרד על עבודה מצוינת לקידום מדיניותי".

"שברנו השנה שיא של כל הזמנים בתכנון יחידות דיור. מעל 155,000 אושרו בוועדות התכנון (עברנו את היעד של 125,000) מתוכם כ 44,000 בותמל. שווקו גם מעל 100,000 יחידות. אם הממשלה החדשה תמשיך באותו קצב אין ספק שעליית מחירי הדיור תיבלם. תודה לכל עובדי משרד הפנים, עובדי מנהל תכנון ומטה התכנון הלאומי ועובדי רשות האוכלוסין וההגירה על עבודה מאומצת ומקצועית." הוסיפה.

שר הפנים והמשנה לראש הממשלה חה"כ הרב אריה מכלוף דרעי: "אני שמח לחזור למשרד הפנים בו פעלתי במשך שנות כהונתי לקידום הצדק החלוקתי, צמצום הפערים בין הרשויות המקומיות ושיפור איכות השירותים המוניציפאליים הניתנים לתושבי המדינה, בכהונתי זו אמשיך ואפעל ללא לאות לקדם את השלטון המקומי על כל מגזריו, להוביל פרויקטים מוניציפאליים, הגדלת תקציבי מענק האיזון והשבחת ההון האנושי".

השר דרעי הוסיף בדבריו כי: "אני מכיר ויודע מיהו הצוות המקצועי המצוין של המשרד ואני בטוח כי יחד נצעיד את המשרד לתהליכים רבים וטובים יותר למען התושבים במדינת ישראל".

אריה דרעי
צילום: משרד הפנים, לע"מ
איילת שקד
צילום: משרד הפנים, לע"מ
אריה דרעי - איילת שקד - משה ארבל
צילום: משרד הפנים, לע"מ

Back to top button