חדשות הארץמבזקים

סערה פרצה לאחר תשובת המדינה לבג"ץ בנושא חומש: "הפיכה משיחית מסוכנת"

המדינה השיבה היום (שני) לבג"ץ את תשובתה בעניין פינוי היישוב חומש ולראשונה, תשובת המדינה שינתה כיוון ובמקום לבקש דחייה מבג"ץ, גלנט וסמוטריץ' הגיעו להסכמות ומסרו לבג"ץ כי תתאפר המשך הנוכחות ביישוב. רבים הגיבו לעמדת המדינה וסערה התחוללה ברשת בעקבות כך.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן: "מברך את ממשלת ישראל על החלטה הנכונה והאמיצה. זה הדבר הנכון והמתחייב לעשות לתיקון עוול ההתנתקות – חומש היא המבחן שלנו, היא המצפן הערכי והנכון. יישובי צפון השומרון אשר נעקרו ביד זדונית, נשארו בשטח של מדינת ישראל – שטח c, בשל החשיבות הביטחונית והאסטרטגית לקיומה של מדינת ישראל, אשר גם מחוללי הגרוש הבינו. הדבר מעצים את העוול והאבסורד. כל יום ולילה מאז הגירוש אנו חולמים לחזור לשם ולהקים את היישובים מחדש. הגיע הזמן לתקן את העוול, לבטל את חוק ההתנתקות הנפשע ולהסדיר את הישיבה בחומש. מאז הגירוש הנורא, מועצה אזורית שומרון, בכל הכנסות יחד עם חברי כנסת יקרים הגשנו את הצעת החוק לביטול ההתנתקות. כעת מתחילים לראות את התחלת התיקון. אנו נעמוד ונלווה את התהליך עד לסיומו ולהחזרת היישובים בצפון השומרון. אנו מברכים ומחזקים את חלוצי ישיבת חומש על עמידתם האיתנה וההתעקשות במהלך השנים".

מישיבת חומש ומגורשי חומש שא-נור: "אנו מודים לשרים גלנט, לוין וסמוטריץ' על גיבוש תשובת המדינה המהירה לבג"ץ. אנו מודים גם לכל ממשלת ישראל הנכנסת על לקיחת האחריות ועל תיקון העוול ההיסטורי של ההתנתקות בצפון השומרון. היום לכולם ברור ההתנתקות היה פשע שצריך לתקן. ב"ה חזרנו לצפון השומרון, ובע"ה בקרוב נראה את החוק לביטול ההתנתקות נחקק ואת החזרה המלאה ליישובי צפון השומרון".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

תגובת ראש המועצה האזורית גוש עציון ויו״ר מועצת יש״ע שלמה נאמן בעניין ישיבת חומש: ״אנחנו מברכים את השרים גלנט, סמוטריץ׳, ולוין על גיבוש תשובת המדינה לבג״צ לאפשר את המשך הנוכחות היהודית בחומש. ההודעה מבטאת את השינוי שמביאה עמה הממשלה החדשה. אומנם את פשע הגירוש קשה לתקן לאחור אך אנחנו רואים חשיבות עליונה לעשות תיקון לעתיד. אנו תקווה שמעתה הודעת המדינה בכלל העתירות הפוליטיות כנגד ההתיישבות יענו ברוח זו. מועצת יש"ע מברכת ומחזקת את תלמידי הישיבה, רבניה והציבור הגדול הנלחם כבר 16 שנה על המשך הנוכחות יהודית בצפון השומרון.״

חה״כ עופר כסיף (חד״ש- תע״ל) הגיב: "מי שקושר את גורלו עם כנופיית חומש ימצא עצמו נאשם יחד איתה בביה"ד הבינ"ל. תמיכת הממשלה במאחז הטרור בחומש – בו המתנחלים השתלטו על קרקע פרטית של פלסטינים מבורקה וסילקו אותם מאדמותיהם בניגוד לחוק הישראלי עצמו ולהכרעת בג"צ – היא מיסוד האפרטהייד והטיהור האתני באופן רשמי. "

שלום עכשיו: "תשובת המדינה בבג"צ המאחז העברייני חומש אומרת הכל – לנגד עינינו מתבצעת הפיכה משיחית מסוכנת. במקום לפנות את המאחז ויפה שעה אחת קודם, ממשלת הסיפוח מעדיפה לרמוס את החוק, המוסר והאינטרס הישראלי עבור גחמותיהם של הזוי הימין הקיצוני. אם לא נתעורר ונעצור את פרויקט העליונות היהודית על הגבעות, הממשלה החדשה תדאג שהשטחים יכבשו את ישראל."

פינוי הישיבה בחומש
ארכיון. צילום: ישיבת חומש

Back to top button