מבזקיםתנועה ותחבורה

"להיתקע בפקקים ולראות נתצ"ים ריקים – זה לא יהיה בבית ספרי"

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ, תת אלוף (במיל') מירי רגב, התייחסה היום לחילופי התפקידים עם מרב מיכאלי ולמטרותיה במשרד התחבורה.

בפתח דבריה התייחסה למינויה לתפקיד ואמרה: "זה לא סוד כי בשבוע שעבר, כשנכנסתי ללשכתו של ראש הממשלה נתניהו, הוצע לי להיות שרה במספר משרדים בכירים. הוצע לי להיות שרת החוץ, האנרגיה, שרת החינוך, משרד טובים, חשובים ומשמעותיים. אבל בחרתי והתעקשתי לחזור למשרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משרד שיש לו השפעה על כל אזרחי ישראל. אני שמחה ומודה לראש הממשלה נתניהו שקיבל את בקשתי למרות הלחצים הגדולים שהיו עליו. ואני רוצה להודות לו על האמון שנתן בי להוביל משרד כלכלי חברתי גדול ומשמעותי."

עוד אמרה השרה: "הנחתי הבוקר את ראש האגף לתחבורה הציבורית לבחון מחדש את סוגיית הנתצ"ים על כביש 1, איילון ומישור החוף. להיתקע בפקקים ולראות נתצ"ים ריקים – זה לא יהיה בבית ספרי. אני מתכוונת לפעול לביטול המס על רכבים חשמליים וביטול מס הנסועה המתוכנן על רכבים חשמליים. מדינה שרוצה לעודד קידום תהליכם מסוימים לא יכולה במקביל להטיל מגבלות וגזרות."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"כל עוד לא תהיה נגישות תחבורתית לפריפריה, לא אאפשר את אגרת הגודש. לה אני מתנגדת בכל תוקף – הפריפריה לא צריכה לסבסד את תל אביב. החלת אגרה כזו תוביל להוצאה נוספת של מאות שקלים על שני בני זוג החיים בפריפריה ועובדים בתל אביב, בנוסף להוצאות הגבוהות הקיימות ממילא על רכב, דלק ועוד. שהרי אנו פועלים להורדת יוקר המחייה." הוסיפה רגב.

"אני מתכוונת לפעול לביטול המס על רכבים חשמליים וביטול מס הנסועה המתוכנן על רכבים חשמליים. מדינה שרוצה לעודד קידום תהליכם מסוימים לא יכולה במקביל להטיל מגבלות וגזרות. כל עוד לא תהיה נגישות תחבורתית לפריפריה, לא אאפשר את אגרת הגודש. לה אני מתנגדת בכל תוקף – הפריפריה לא צריכה לסבסד את תל אביב. החלת אגרה כזו תוביל להוצאה נוספת של מאות שקלים על שני בני זוג החיים בפריפריה ועובדים בתל אביב, בנוסף להוצאות הגבוהות הקיימות ממילא על רכב, דלק ועוד. שהרי אנו פועלים להורדת יוקר המחייה."

"בקדנציה הקודמת שלי, חתמתי על הסכמי התעופה שהיוו חלק מהסכמי אברהם, זה הביא לחיבור הישראלים למפרציות, למרוקו, לבחריין, לטיסות מקוצרות למזרח ולפיתוח התיירות והעסקים בארץ ובחו"ל. אפעל בכדי לחתום על הסכמי תעופה נוספים עם מדינות נוספות. הסכמי התעופה הללו הם השער לנורמליזציה מול מדינות האזור, מגבירות את התחרות ומייצרות אלטרנטיבות נוספות לנוסע הישראלי. אני שמח לחזור למשרד התחבורה יחד עם שרת התחבורה רגב. משרד התחבורה הוא משרד דינמי שמשפיע על כל סדר היום של האזרח בישראל, מהיציאה מהבית יעד שהוא שב, בתחבורה הציבורית, בתשתיות ועוד. יש לנו תוכניות רבות לפיתוח ושדרוג התחבורה הציבורית. זה לא סוד שהיו מחלקות עם הממשלה הקודמת, רפורמת דרך שווה תשונה ותותאם למדיניות השוויוניות של הממשלה החדשה. מה שעומד נגד עינינו זה טובת האזרחים." הוסיפה.

לסיום, אמרה: "סוגיה כואבת בה אני מתכוונת להפעיל את כל הכלים לרשותי היא הקטל בכבישים. הגשתי בקדנציה הקודמת תוכנית מפורטת כחלק מאמנה בינלאומית את תוכנית 30 – 50 , הפחתה עד 2030 של כ50% מתאונות הדרכים. במסגרת הצלת חיים, אמשיך לפעול להתקנת מערכת לשכחת ילדים ברכב, למנוע את המצב הנורא שבו פעוט מוצא את מותו ברכב לוהט. אני מברכת על כך כי בהסכמים הקואליציוניים נקבע כי יוקם קבינט תחבורה בהובלת רוה"מ ואנכי לטפל במגה פרויקטים תחבורתיים גדולים, כגון רכבת הקליע, שדה תעופה שלישי, מטרו ועוד. זה מראה על רצינות האמירות שלנו."

ארכיון. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

Back to top button