מבזקיםפוליטי / מדיני

שר התרבות הנכנס מכריז: "לא נממן יצירות שיפגעו בשמה הטוב של מדינת ישראל"

שר התרבות והספורט הנכנס, ח"כ מיקי זוהר ממפלגת הליכוד, נשא לפני זמן קצר (שני) דברים בטקס חילופי השרים במשרד התרבות והספורט. השר הנכנס פרש את חזונו בתחום ואמר כי "אנחנו נדאג לשלול תקציבים שיקדמו את הנרטיב של אויבינו. מחבלים ושהידים לא יוצגו כגיבורים במימון ישראלי וחיילים לא יוצגו כרוצחים". כזכור, זוהר החליף התפקיד את חילי טרופר.

בדבריו, אמר זוהר כי מבחינתו תפקיד זה הוא הגשמת חלום: "אני שמח ומתרגש, זו סגירת מעגל מבחינתי, זו הגשמת חלום. ביקשתי את משרד התרבות, לשמחתי גם קיבלתי ויש לנו הרבה למה לצפות. יש לי אינספור תוכניות, הלוואי שאצליח לממש את כולן. כי אם זה יקרה, התרבות והספורט הישראלי יגיעו לשיאים חדשים חסרי תקדים. כדי להצליח במשימות הרבות שלפנינו, אני זקוק לכם ולכן, עובדי ועובדות המשרד. בע״ה אנחנו נעבוד יחד בהרמוניה, במחויבות וברצון עז להצעיד את עולם התרבות והספורט קדימה. אנחנו נדאג לעוד משאבים ותשתיות כי הם המפתח להצלחה. אנחנו צריכים לצמצם את הפערים ביננו לשאר העולם ובשל כך החזון המרכזי שלי הוא איתור כישרונות צעירים בכל תחומי התרבות והספורט והשקעה מסיבית בהם. ככה לימדו אותי: כדי להצליח, קודם כל בונים מלמטה. ולאפשר להם לקבל מגיל קטן מאוד את כל הכלים להצלחה. אנחנו נפעל להגדיל את התמיכה בקבוצות השונות וכן נעשה הכל על מנת להפחית את המס על הזרים כדי לחזק את הספורט בישראל."

"הגיע הזמן שנעלה את הרמה כי אירופה בורחת לנו. אנחנו חייבים לפתוח את עולם הספורט לכל חלקי הארץ, תוך השקעה מסיבית בדור הצעיר. בע״ה באמצעות המועצה להסדר ההימורים בספורט שעוברת למשרד התרבות והספורט תחת פיקוחי, נוכל להגדיל משמעותית את ההשקעה במתקנים, באקדמיות ובפיתוח השחקנים הצעירים. הדבר החשוב הזה, כמובן שיסייע לנו להשקיע רבות גם בעולם התרבות שכיום חסר מאוד בתקציבים. אני בטוח שאדע לעבוד היטב עם עולם האומנות, אחרי הכל יש לי אומן לא רע בבית. אני מכיר היטב איך נפש של אומן מתנהגת, איך היא חושבת ואיך היא מרגישה. אין לי ספק שעולם האומנות ימצא כאן אדם שרוצה בהצלחתם יותר ממה שהם יוכלו לדמיין. עם, בלי תרבות עשירה ושאינו מממש את הידע והעומק האומנתי שלו פוגע במהותו כעם. זה מה שמייצר גאווה ברמה המקומית וברמה הלאומית." הוסיף זוהר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום, אמר: "פה המקום להבהיר: לצד הגדלה משמעותית של התקציבים לעולם התרבות, המשרד בראשותי לא יממן יצירות שיפגעו בשמה הטוב של מדינת ישראל בארץ ובעולם, אנחנו נדאג לשלול תקציבים שיקדמו את הנרטיב של אויבינו. מחבלים ושאהידים לא יוצגו כגיבורים במימון ישראלי וחיילים לא יוצגו כרוצחים. נבחרנו כדי לממש את המדיניות של ציבור בוחרינו ובע"ה זה מה שנעשה. אנחנו לא נתפשר על האידיאולוגיה שלנו. כולם יקבלו אצלי יחס שווה והוגן, מקצועי וענייני וכמובן שבכוונתי לבחון כל דבר בצורה אובייקטיבית לטובת כל אזרחי ישראל. שוב תודה גדולה לשר היוצא חילי טרופר על עבודתו המעולה. ותודה ענקית לימית רעייתי האהובה ולילדיי היקרים אליאב, איילון, הילי ודניאל. בלעדיכם לא הייתי כאן היום. בעזרת השם נעשה ונצליח!"

צילום: מירי שמעונוביץ׳, לע״מ
צילום: מירי שמעונוביץ׳, לע״מ
צילום: מירי שמעונוביץ׳, לע״מ

Back to top button