מבזקיםפוליטי / מדיני

נדחו הצעות אי האמון של יש עתיד והמחנה הממלכתי: "הוקמה ממשלה, וזו ממשלת ימין על מלא"

מליאת הכנסת דחתה לפני זמן קצר (שני) את הצעות אי האמון שהגישו היום סיעות האופוזיציה. זאת לאחר הצבעה שהתקיימה בתום הדיון.

בהצעה "חולשתו של נתניהו בהליך המשא ומתן הקואליציוני מול שותפיו הקיצוניים שהוביל למכירת הערכים ופירוק יסודות המדינה והקמת הממשלה הקיצונית והחשוכה ביותר מקום המדינה", שהגישה סיעת יש עתיד תמכו 50 חברי כנסת מול 61 שהתנגדו.

בהצעה "ממשלת פירוק על מלא – ממשלה בתהליך הקמתה מפרקת לרסיסים את משרדי הממשלה ומוסדות המדינה" שהגישה סיעת המחנה הממלכתי תמכו 50 חברי כנסת מול 61 שהתנגדו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח"כ יאיר לפיד נימק את ההצעה של יש עתיד ואמר: "ב-75 שנות קיומה של ישראל המודרנית, מעולם לא היה ספק לגבי השאלה אם היא תהיה מדינה דמוקרטית. עכשיו יש. יותר מספק. במאה העשרים ואחת דמוקרטיות לא נופלות, הן נשחקות. עוד קצת ועוד קצת, ואז מהר והרבה. אנחנו בשלב המהר והרבה. הדבר היחיד שיעצור את זה – זה אם תהיה התנגדות. אני לא קורא כמובן לעבור על החוק, אבל זה לא אומר שאנחנו צריכים לציית כמו אוטומטים לממשלה שמפרקת את יסודות החיים המשותפים שלנו. אלו ימים קשים. ימים קשים דורשים אנשים קשים. אנשים שלא מוותרים בקלות. שיודעים במה הם מאמינים ומוכנים להיאבק על זה. אנחנו צריכים לעמוד באתגר הזה. הדרך הנכונה לעמוד בו – חברי באופוזיציה – היא לעמוד בו יחד. אם נעבוד יחד, נלחם יחד, נחבר את הכנסת והרחובות והרשויות המקומיות, הממשלה הזו לא תחזיק מעמד."

עוד הוסיף לפיד: "יש לא מעט דברים שאנחנו יכולים לעשות. לפני שנתיים היתה פה קואליציה של 72 ח"כים, לא 64. היו לה כל הסיבות בעולם להמשיך, אבל היא נפלה. כי שמנו מולה על השולחן את הערכים הנכונים. עשינו את זה פעם אחת, הפלנו ממשלה רעה והקמנו ממשלה טובה. נדע לעשות את זה גם הפעם. המתכון הוא נחישות, עבודה חכמה, והיכולת לאחד כוחות."

יאיר לפיד
צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב

שר החינוך והשר המקשר בין הכנסת לממשלה, יואב קיש השיב: " אני לא יודע איך לקרוא לביקורת הזו של לפיד, יש שיאמרו הסתה נגד חרדים. קשה למצוא ביטוי לכך. כשמכוונים את החצים נגד ציבור ספציפי בצורה צבועה, החרדים, וזאת כאשר לפיד התחנן שהם יבואו אליו לקואליציה והיה מוכן לשלם כל מחיר. הם דורשים שוויון בין כל ילדי ישראל, אין בכך שום דבר לא הגיוני. זו צביעות גדולה ושקר גדול של לפיד, כשלפני רגע היה מוכן לשלם כל מחיר. הדבר הזה הוא מגוחך. במקום להביע חרטה על הדבר הזה, אתם חוזרים על אותו דפוס מכוער של האשמות נגד המגזר החרדי, מה שפוגע באחדות ישראל. אני אומר לכם – אל חשש, הוקמה ממשלה, וזו ממשלת ימין על מלא. אנו נוביל מדיניות שונה מזו שאתם הנהגתם. הגיע הזמן לשנות"."

יואב קיש
צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב

Back to top button