בריאותמבזקים

30 מכשירי דפיברילטור הוצבו על ידי וועדי בתים בבנייני מגורים בקרית אונו

אתמול (ראשון) נערך בבניין העירייה בקרית אונו טקס, במסגרתו הצטרפו 30 מכשירי מפעם (דפיברילטור) למערך הצלת החיים בעיר. המכשירים מצטרפים ל-70 מפעמים שכבר הוצבו בבנייני מגורים בעיר, במסגרת מיזם של מגן דוד אדום ובשיתוף עיריית קרית אונו והאגודה לתרבות הדיור שבו רכשו וועדי בתים בעיר מכשירי מפעם (דפיברילטור) במחיר מסובסד. בכך יעמוד מספר מכשירי המפעם בבנייני מגורים על 100 וזאת בנוסף ל-11 עמדות החייאה החכמות שמגן דוד אדום הציב ברחבי העיר בשיתוף מפעל הפיס ובמקומות ציבורים נוספים.

בטקס שהתקיים באולם מועצת העיר השתתפו ראש העיר ישראל גל, מנהל סניף האגודה לתרבות הדיור בקרית אונו דרור קוממי ויו"ר מתנדבים ירקון-דרום במד"א ניר שלהב.

בכל 60 שניות שחולפות ללא טיפול מרגע תחילתו של אירוע לבבי, פוחתים סיכויי ההישרדות של החולה בכשבעה עד עשרה אחוזים וככל שמתן מכת חשמל מתרחש מהר יותר, הסיכוי של החולה לחדש את פעילות הלב גדל מסבירים במד"א. חיים רבים כבר ניצלו ברחבי הארץ באמצעות מכשירי המפעם של מגן דוד אדום, שכל אזרח יכול להפעיל בקלות, ללא ידע רפואי מוקדם. המכשיר נותן מכות חשמל על פי הצורך, מכתיב את קצב ההחייאה, ומספק הוראות הפעלה קוליות וחזותיות ברורות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש העיר קרית אונו, מר ישראל גל: "זו הזדמנות להגיד תודה רבה לאנשי מד"א, לאנשי תרבות הדיור שאיתנו כאן ולכם, נציגי ועדי הבתים בקרית אונו. תמשיכו לדאוג לדיירים שלכם, לבתים שלכם, כי זה איכות החיים של העיר. כיף לראות שאתם משתפים פעולה בנושא הזה, ככה אנחנו בונים קהילה בריאה. שתהיה לנו שנה אזרחית בריאה. תודה רבה."

מנהל מרחב ירקון במד"א, חיים דורי: "ברצוני להודות ולהוקיר את פעילות העירייה והעומד בראשה, ישראל גל, על שהציבו בחשיבות עליונה את ערך הצלת החיים ופועלים יחד איתנו בשיתוף פעולה מסביב לשעון למען בריאות התושב. במסגרת הפרויקט המבורך, נרתמו תושבי העיר והציבו עד כה 100 מכשירי מפעם בבנייני מגורים בעיר במטרה למנוע את הטרגדיה הבאה ולהפוך אותה לנס. אני מאחל לתושבי קריית אונו בריאות איתנה ומקווה כי לא נזדקק להפעיל את המכשירים בעתיד".

צילום: דוברות מד"א

Back to top button