מבזקיםמשפטי/פלילי

ח"כ אבי מעוז שיגר מכתב התראה לרני רהב: "ביצע הסתה מחרידה והוציא דיבה"

יו"ר מפלגת נעם, סגן השר ח"כ אבי מעוז, שיגר הערב (שני) מכתב התראה לרני רהב לפני נקיטת הליכים משפטיים בו ביקש התנצלות ופיצוי על סך 180,000 ש"ח.

בין היתר טוען מעוז, באמצעות פרקליטתו, עו"ד אושרת לוי, כי ביום 23/12/22 במהדורת החדשות של ערוץ 13 ביצע רהב "הסתה מחרידה והוצאת דיבה כנגדו, והכל בשימוש ציני ובניצול קהל שבוי של צופי הערוץ.

במכתב הוא רושם בין היתר: "הוספת חטא על פשע בכך שהקבלת וייחסת מעשים אשר יש בהם הקשה מתוך השואה. בחרת גם בשידור חי להפיץ קללות מחרידות "…ימח שמו וזכרו.." שמקבלות חומרה יתרה כנגד יהודי. האלימות המילולית, ההסתה והדיבה לא פסקו שם, ביום 25/12/22 בתוכנית של ינון מגל ובן כספית ברדיו 103 – הושמעו שוב דבריך ששודרו בערוץ 13 לאחר מכן המשכת עם דברי ההסתה, הדיבה, השקר והאלימות המילולית והכל בשידור חי: "… איש אפל….איש חשוך….ימח שמו….רוצה להחזיר את החינוך בארץ ישראל למקום חשוך…כיכר העיר להדיח אותו…מנוול…ניכנס כטרמפיסט לכנסת ….א-פל…. להפוך את מערכת החינוך ללימודי הלכה…אפל…רשימות שחורות שמחזירות את כולנו לגרמניה…שיצא מהחושך לאור.." (להלן: "השידור ברדיו 103")…. בחרת לנצל את הקהל השבוי של מאזיני התוכנית להפצת משנתך המחרידה. יודגש כי דברי ההסתה, הבלע והדיבה ממשיכים ומהדהדים גם באתרי האינטרנט של הרדיו והערוץ!".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מעוז דורש: פרסום התנצלות וחזרה מהדברים בפורמט בו פורסמו דברי הבלע – בשידור חי. תשלום פיצוי בסך 180,000 ₪ אשר ייתרמו לעמותה\ארגון צדקה. באם לא יתקיים האמור בתוך 5 ימים, כתב מעוז, יממש את מלוא זכויותיו בחוק.

מנכ״ל מפלגת נעם אלקנה באב"ד מסר בתגובה: "נגמרו הימים בהם אנו נקבל בשוויון נפש התקפות שפלות והסתה מסוכנת. מי שמסית – ישלם!".

רני רהב בתגובה שלח מכתב לפרקליטת מעוז וכתב בין היתר: "אשמח מאוד באם מרשך יוותר על חסינותו על מנת שיוכל לתבוע אותי. אשמח שיתבע אותי. אני בטוח שעם ישראל יבוא יחד איתי לבית המשפט על מנת להוקיע את מרשך על דבריו החמורים. אני גאה במה שאמרתי ולא אחזור מדבריי. הגיע הזמן שמרשך יבין שעשה טעות ויבקש סליחה ומחילה מבורא עולם…. אנחנו עדיין במדינה דמוקרטית שמותר להביע מחאה חריפה כנגד נבחר ציבור".

ארכיון. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

Back to top button