חדשות הארץמבזקים

'בצלמו' לשר בן גביר ומפקד המחוז: הנגישו את הר הבית לאנשים עם מוגבלויות

ארגון 'בצלמו' פרסם לפני זמן קצר (רביעי) הודעה בעקבות פניות ציבור שהגיעו לארגון, מהן עולה שישנו חלק בהר הבית שאיננו נגיש עבור אנשים עם מוגבלות.

מהארגון נמסר כי "מדובר בשביל ליד שער הרחמים אשר איננו נגיש לכסאות גלגלים ואנשים עם קביים הפונים הרבים נגררו בחוסר ביזיון . בעקבות כך פנה שי גליק מנכ"ל בצלמו שפועל למען נגישות בכל רחבי הארץ לשר לביטחון לאומי ומפקד מחוז ירושלים בדרישה להשלים את בניית ושיפוץ השביל והנגשת ההר לאנשים עם מוגבלות. העלייה להר הבית על פי ההלכה ועל פי נהלי המשטרה מותרים בקטעים מסוימים בלבד. המקטע הזה הינו חלק מאותו מסלול המותר על פי ההלכה ונהלי המשטרה לעולים להר הבית. לא ניתן ללכת בדרך אחרת. לא ייתכן שאתר כה חשוב וקדוש כמו הר הבית לא יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלויות. כידוע בג"ץ פסק בזכות של אנשים לנגישות."

"כך למשל בפס"ד בוצר המפורסם נקבע כי: "הנכה הינו אדם שווה זכויות. אין הוא מצוי מחוץ לחברה או בשוליה. הוא חבר רגיל בחברה שבה הוא חי. מטרת ההסדרים אינה להיטיב עמו בבדידותו, אלא לשלבו… במירקם הרגיל של חיי החברה". הנשיא ברק התווה עקרונות יסוד הנוגעים לזכותם של אנשים עם מוגבלות לנגישות בכבוד. כחברה האמונה על ברכי כבוד האדם, החירות והשוויון היא מוכנה לשלם את המחיר הנדרש על מנת להנגיש אותו לאנשים בעלי מוגבלויות. כך גם בפס"ד לגבי הנגשת מערת המכפלה נקבע שהשאלה איננה למה להנגיש אלא למה לא הנגישו עד היום." הוסיפו ב'בצלמו'.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "נגישות איננה עניין פוליטי אלא הומניטרי. אני בטוח שהשר הנכנס ומפקד המחוז יאפשרו באופן מידי את הנגשת המערה כחלק מחוק יסוד כבוד האדם וחירותו שבו לכל אדם יש את הזכות לנוע בכבוד על אף מוגבלותו."

צילום: חדשות הר הבית

Back to top button