חדשות הארץמבזקים

בשל סכנת הפיטורים: עובדי מפעלי 'BTL טכנולוגיית להבים' יקיימו "שביתת אזהרה"

עובדי BTL טכנולוגיית להבים יקיימו מחר (חמישי) החל מהשעה 12:00 בצוהריים, "שביתת אזהרה" בשני המפעלים של החברה בנהריה ובתפן. זאת, לנוכח גרירת הרגליים בכל הנוגע למציאת רוכש למפעל שבאחזקת החברה האמריקאית פראט אנד ויטני.

לפני זמן קצר התקיימה פגישה משותפת של נציגי פראט אנד ויטני בישראל וסמנכ"לית משאבי אנוש של BTL עם ועד העובדים, נציגי האיגוד המקצועי ויו"ר מרחב גליל מערבי בהסתדרות אשר שמואלי. בפגישה הודיעו נציגי פראט אנד ויטני כי ההחלטה בנוגע לפיטורי 900 העובדים נותרת בעינה. זאת, למרות שהוגשו לחברה ארבע הצעות שונות לרכישת המפעל. אנשי החברה האמריקאית הבהירו כי הם יתנהלו מול המציעים בנוגע לרכישה, מהלך שייקח לטענתם כמה חודשים.

יו"ר מרחב גליל מערבי בהסתדרות אשר שמואלי: "נראה שהתגובה הזאת נועדה למשוך זמן ולא לאפשר באמת את מכירת המפעל. הבהרנו שהסחבת הזאת לא מקובלת עלינו, ושההסתדרות והעובדים דורשים שפראט אנד ויטני ייכנסו מיידית למו"מ עם ארבע החברות המציעות".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לאור תוצאות הישיבה, הוחלט לקיים מחר אספה כללית של עובדי BTL, בתפן ב-11:00 בבוקר ובנהריה ב-12:00. לאחר מכן, ועד סוף היום, תתקיים שביתת אזהרה של העובדים במטרה למנוע את הפיטורים ולפעול למכירת המפעלים.

"אם לא תהיה היענות אחרי צעד זה, לא יהיה מנוס מלהשבית את החברה לגמרי", ציין שמואלי והוסיף: "רק אתמול בערב קיבלנו הצעה מחברה אמריקאית שעוסקת בתחום ומעוניינת לרכוש את החברה. ההצעה עברה ליו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד שנמצא בסוד העניינים. גם הצעה זו לא קיבלה התייחסות רצינית, אלא תגובה לקונית ממנכ"ל המפעל איגור קרפובינסקי שהוא יעביר את ההצעה להנהלה. עבר חודש מאז ההודעה על המגה-פיגוע התעסוקתי. אנחנו לא מוכנים לגרירת הרגליים הזאת בשעה שפרנסתם של מאות עובדים על הכף".

צילום: דוברות ההסתדרות

Back to top button