מבזקיםפוליטי / מדיני

"אני מודיע מראש שנבטל אותם": לוין צפוי להכריז על השינויים במערכת המשפט, לפיד תקף בחריפות

שר המשפטים הנכנס, יריב לוין, פרסם לפני זמן קצר (רביעי) כי בכוונתו לקיים הערב מסיבת עיתונאים, בה ככל הנראה יציג את הרפורמה שבכוונתו לקדם במערכת המשפט. כצפוי, עם פרסום הודעתו, תגובות רבות התקבלו ובערה פרצה, כאשר רבים מיהרו ולהגיב.

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד: "לא רק שנאבק בכל דרך אפשרית נגד כל אחד ואחד מהצעדים שיריב לוין יכריז עליהם הערב, אני מודיע מראש שנבטל אותם ביום שנחזור לשלטון. מי שמבצע מהפיכה חד צדדית לשיטת המשטר בישראל, צריך לדעת שאנחנו לא מחוייבים לה בשום צורה שהיא."

השרה לשעבר, יו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי פרסמה סרטון בו הגיבה בתקיפות ואמרה: "זאת לא התנהלות ממשלתית – זאת התנהלות מאפיונרית! אם היה למישהו ספק לגבי הכוונות ב"רפורמות המשפטיות" של הממשלה הזאת, בא יריב לוין ומניח אקדח על השולחן ביום לפני הדיון בעליון במינוי המורשע אריה דרעי. מצביעות ומצביעי הימין, לא לזה הצבעתם, לא לזה שלוקחים לכן ולכם את ההגנה שיתן לכם בית המשפט העליון."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
מרב מיכאלי. צילום: ללא קרדיט

חה"כ נעמה לזימי ממפלגת העבודה אמרה: "שר המשפטים מיישם את הפנטזיות המופרעות של הימין הקיצוני ועולה עם D9 על מערכת הצדק בישראל. זו לא עוד אזהרה או נורה אדומה, אלא שינוי טקטוני של הדמוקרטיה הישראלית, זהו חיסול ממוקד של שומרי הסף וסירוס מערכת המשפט. הפיכתם של השופטים בישראל לבובות פוליטיות שמשרתות אינטרסים אישיים תהפוך את המדינה שלנו למדינה שנשלטת ופועלת למען מושחתים. מי שיהיה מקורב לצלחת יוכל לחמוק מהדין. נעשה הכל כדי למנוע מהם לפרוץ כך את החומות האחרונות בהגנה על נשים, מיעוטים, עניים ולהטב"ים. המאבק הזה הוא על פעימות הלב של ישראל כמדינה דמוקרטית."

עורכת הדין דפנה הולץ לכנר, מגישת העתירה לבג"צ בעניין 'חוק דרעי' מטעם חברים בקבוצת 'מבצר הדמוקרטיה', אמרה לאחר הגשת עמדת היועמ"שית: “אנו מביעים סיפוק מסוים נוכח התייצבותה של היועצת המשפטית לממשלה לצד העותרים בכל הנוגע לחוסר הסבירות הקיצוני בהחלטת נתניהו למנות את ח״כ דרעי לשר, עבריין שהורשע שלוש פעמים והציג לבית המשפט מצג שווא, לפיו בכוונתו לעזוב את החיים הציבוריים כדי להקל בעונשו ולהימנע מהטלת קלון. אך עם זאת, סבורים העותרים כי זהו אחד ממקרי הקצה הבודדים בהם נדרש בג"צ להתערב ולהורות על ביטול החוק הפרסונלי הפסול, 'חוק דרעי', שחוקק בחטף ונועד לשרת אינטרס פוליטי אישי של עבריין מורשע ושותפיו הפוליטיים. על הרשות השופטת להבהיר כי יש להתייחס לחוקי יסוד בחרדת קודש, ולא לאפשר לכנסת לרמוס ערכים בסיסיים באמצעות דורסנות הרוב, כאילו היו חוקי היסוד פלסטלינה שניתן לשנות לצרכים רגעיים. חובה להבהיר זאת למחוקקים, שכן אחרת נמצא עצמנו במדרון חלקלק של פגיעה בזכויות היסוד של אזרחי ישראל."

התנועה לאיכות השלטון על עיתוי מסיבת העיתונאים של שר המשפטים: "עיתוי מסיבת העיתונאים מעורר תחושות קשות מאוד שמוכרות מעולמות אחרים. אנו כולנו תקווה שבית המשפט הנכבד ידון מחר בעתירות ללא מורא, ומתוך שיקול דעת שיפוטי עצמאי ונטול פניות, כאשר הוא מנתק את החלטתו מכל איום חיצוני. יום בו בית המשפט של מדינת ישראל יהפוך לבית משפט פוליטי בשירות השלטון, וכפי שמתכננים גורמים בממשלה הנכנסת, הוא יום סופה של מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית. אנחנו בתנועה למען איכות השלטון בישראל נלחם בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותנו על מנת למנוע פגיעה זו."

צילום: דוברות הכנסת – יהונתן סמייה

Back to top button