מבזקיםצבא וביטחון

חקירת מות רב"ט ברוך כברתה: החשוד בפליטת הכדור ככה"נ ניסה לטשטש ראיות

אתמול (שלישי) בלילה, נהרג לוחם צה"ל רב-טוראי ברוך כברתה ז"ל, כתוצאה מפליטת כדור בבסיס "ענתות" שליד ירושלים. כברתה בן ה-19 מפתח תקווה, היה לוחם מעברים בגדוד "ארז" של המשטרה הצבאית.

בבית הדין הצבאי בבית ליד הוארך אמש מעצרו של החייל החשוד בפליטת הכדור הקטלנית עד ליום שלישי הבא. לפי החקירה הראשונית, מסתמן כי החשוד שיחק בנשקו וגם ניסה לטשטש ראיות ולשכנע את חבריו שנכחו בחדר בעת האירוע למסור גרסה שונה למה שאירע. נשקו נלקח ממנו לצורך בדיקה בליסטית וצוות החקירה ממשיך באיסוף ממצאים ובדיקת חדר המגורים של החיילים – זירת האירוע.

במצ"ח מייחסים לחשוד עבירות של המתה בקלות דעת, שימוש בלתי חוקי בנשק, הדחה בחקירה ושיבוש מהלכי משפט. בחקירתו הראשונית הוא ניסה לפגוע בעצמו ועקב כך טופל על ידי קב"ן.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

החשוד מסר כי הוא: "מביע צער עמוק וגדול וזעזוע עצום מהמעשה".

הבוקר (רביעי) נחשף בידיעות אחרונות וב-ynet כי זה אינו מקרה מבודד בגדוד – בשנה האחרונה אירעו מספר תקריות של פליטות כדור ומשחקים בנשק. לפי עדויות רבות, הייתה אווירה של זלזול בהוראות השימוש בנשק, לעתים אף בנוכחות המפקדים.

מפקד גדוד ארז, סא"ל חגי סין איציק, ספד לרב"ט כברתה אתמול בהלווייתו בבית העלמין סגולה בפתח תקווה.

הוא הוסיף ואמר על האירוע: "זה לא היה צריך לקרות. אנו חייבים להגיע לחקר האמת, להבין את נסיבותיו ולמנוע הישנותו".

סא"ל איציק פנה למשפחתו של החייל ואמר: "אני בטוח שאתם משפחה מיוחדת וחמה. גידלתם וחינכתם אותו להיות אדם טוב לב, רגיש וצנוע. הייתי רוצה להכיר אתכם בנסיבות אחרות, אך אני מבטיח שתמיד תהיו חלק ממשפחת גדוד ארז, נעמוד לצידכם נחבק ונתמוך בכם".

ראש אכ"א, האלוף יניב עשור, הנחה על הקמה של ועדת מומחים בראשות מפקד חטיבה 646, אל"מ ירון סימסולו, לחקירת נסיבות האירוע.

כברתה הותיר אחריו הורים ושישה אחים.

ברוך כברתה ז"ל
רב-טוראי ברוך כברתה ז"ל. צילום: דובר צה"ל

Back to top button