כלכלהמבזקים

חברת הסטרטאפ חשפה: זינוק של 36% בעלויות הלינה בישראל לעומת טרום הקורונה

נתוני סיכום 2022 של חברת הסטרטאפ Guesty חושפים כי העלות הממוצעת ללינה בישראל הגיעה בשנה החולפת ל-662 שקל. החברה מספקת פלטפורמה לניהול ותפעול נכסים להשכרה לטווח קצר, באמצעות Airbnb, Booking.com ואתרים נוספים. זהו זינוק של 36% לעומת 2019 שבה העלות הממוצעת הסתכמה ב-486 שקל ללילה.

על פי נתוני גסטי, תקופת השכירות של אורחים מהארץ ומחו"ל בישראל התארכה והיא כיום שישה לילות בממוצע, לעומת כארבעה לילות לפני מגפת הקורונה. הנתונים מתבססים על לינות שהוזמנו ובוצעו בארץ במהלך השנה החולפת.

הזינוק במחירים בעקבות הקורונה אינו מאפיין רק את ישראל, ובא לידי ביטוי במדינות רבות בעולם, בעיקר בתקופת החופשות של חג המולד ותחילת השנה החדשה. על פי נתוני גסטי, הסכום הממוצע ששילמו האמריקאים לחופשת סוף השבוע של חג המולד הגיע ל-609 דולר ללילה בשל הביקוש הגבוה, וזאת לעומת 414 דולר ללילה בחג המולד לפני שלוש שנים, טרם פרוץ הקורונה. גם משך החופשה התארך ומגיע לחמישה לילות בממוצע.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לדברי סלבה בורודובסקי, סמנכ"ל דאטה בגסטי, הנתונים מצביעים על התאוששות מוחלטת מהקורונה בעולם המערבי: "אנו מעריכים ששנת 2023 תסמן התאוששות דומה גם במזרח הרחוק, לאחר שיוסרו מגבלות הקורונה האחרונות שנותרו במדינות ופתיחת הגבולות של מדינות רבות לכניסה של מבקרים ללא צורך בבידוד או בדיקות".

פלטפורמת גסטי מאפשרת למנהלי נכסים לטווח קצר לרכז במקום אחד את כל הפעילות הכרוכה בניהול ותפעול נכסים לאירוח. לרבות שיווק באמצעות אתרים שונים, ביניהם Airbnb, Vrbo, Booking.com, Tripadvisor, Expedia ,Agoda ורבים נוספים. זאת בנוסף להפעלת אתר עצמאי של משכיר הנכסים, ניהול המידע הפיננסי חשבונאי, ניהול ערוצי תקשורת ומשימות תפעול וניקיון, ניהול סיכונים ועוד.

גסטי הוקמה בסוף 2013 על ידי האחים קובי ועמיעד סוטו ופועלת בעשרות מדינות. מאז תחילת הקורונה גסטי הכפילה את גודלה ומעסיקה כיום קרוב ל-600 עובדים ב-14 משרדים גלובליים עם היקף הכנסות שצפוי לעבור את ה-100 מיליון דולר בשנה הקרובה. החברה נמצאת כעת בשלבי התרחבות וקליטת 50 עובדים חדשים בישראל ובעולם. זאת בעקבות הזינוק בתיירות לאחר הקורונה, שמאיץ בעלי הנכסים להצטרף לפלטפורמה של גסטי כדי להתמודד עם כמויות ההזמנות הגדולות, תוך שמירה על איכות השירות והחוויה של לקוחותיהם.

כסף ישראלי
אילוסטרציה. צילום: חדשות מבזק לייב – MivzakLive

Back to top button