חדשות חוץמבזקים

כאוס בקונגרס האמריקני – הרפובליקנים לא מצליחים לבחור יו"ר

חבר הקונגרס האמריקאי הרפובליקני קווין מקארתי ספג היום (רביעי) תבוסה כואבת כשהפסיד בסיבוב החמישי של ההצבעה לבחירת דובר בית הנבחרים – מכה קשה שמסכנת יותר ויותר את מועמדותו ומגבירה את אי הוודאות בקונגרס. בית הנבחרים עובר כעת להצבעה שישית.

לאחר בחירות האמצע האחרונות בארה"ב לפני כחודשיים, דוברת בית הנבחרים הדמוקרטית, ננסי פולוסי המנוסה, הודיעה על פרישתה מהתפקיד. הדמוקרטים נחלו הצלחה בבחירות אלו אך בכל זאת הפסידו את בית הנבחרים בהפרש זעום. על כן, מנהיג המיעוט הרפובליקני מקארתי הסתמן כמחליפה של פולוסי כאשר הרפובליקנים הפכו לרוב בקונגרס.

אולם, הרפובליקנים בבית הנבחרים נמצאים בקיפאון לגבי מי יכהן כדובר הבא על רקע מה שנראה כהתנגדות קשה למקארתי מצד קבוצה של שמרנים. המאבק הכניס את הרוב החדש של בית הנבחרים לכאוס וערער את סדר היום של המפלגה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בית הנבחרים התכנס היום לאחר שלושה סבבי הצבעה אתמול; מקארתי נכשל בכל פעם, ולא הצליח להגיע לרף הרוב הדרוש כדי להבטיח את תפקיד הדובר.

כעת, הרפובליקנים מתאמצים למצוא דרך קדימה. בני בריתו של מקארתי אומרים שהוא לא מסיר את מועמדותו. הבית ימשיך להיות משותק עד שהמחלוקת הזו תיפתר.

הרפובליקנים בבית הנבחרים מחזיקים ב-222 מושבים בקונגרס החדש, כך שכדי שמקארתי יגיע ל-218, הוא יכול להרשות לעצמו להפסיד רק ארבעה קולות של הרפובליקנים. המכשול שלו הוא שהוא מתמודד עם קבוצה קטנה אך נחושה של שמרנים קשוחים שעד כה הצליחו למנוע ממנו את הקולות להבטחת הפטיש.

הקבוצה השתמשה במינוף שיש לה ברוב הרפובליקני הדליל כדי לאלץ ויתורים. מקארתי כבר נכנע למספר דרישותיהם, אך עד כה מאמציו לא הספיקו. כעת, בכל הצבעה נראה שמקארתי דווקא מאבד תומכים, כך שסוף לקונפליקט לא נראה באופק.

זו הייתה הפעם הראשונה שבה בחירת יו"ר בית הנבחרים הלכה להצבעות מרובות מאז 1923.

קווין מקארתי, חבר הקונגרס מהמפלגה הרפובליקנית
ארכיון. קווין מקארתי. צילום: רשת הטלוויזיה האמריקנית C-SPAN

Back to top button