מבזקיםמשפטי/פלילי

חנק את אחותו למוות והותיר את גופתה בשטח פתוח: 30 שנות מאסר לתושב לוד

בית המשפט המחוזי מרכז גזר החיום (חמישי) על מוחמד אלעמורי, תושב לוד, עונש של 30 שנות מאסר בפועל לאחר שרצח את אחותו, נג'לא אלעמורי (ילידת 1999) בשנת 2019.

אלעמורי הורשע בכתב אישום מתוקן שהגישה פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) באמצעות עורכי הדין רועי לוס ולירון שטרית, בעבירה של רצח (בכוונה) של אחותו הקטנה נג'לא אלעמורי. בשנת 2018 עזבה נג'לא את בית אימה ובשתי הזדמנויות, מוחמד אחיה, פעל על מנת שתחזור לבית אימם ובהמשך היא אכן חזרה. באפריל 2019 התכתבה נג'לא עם אחותה ואמרה כי היא רוצה לעזוב שוב את הבית, האחות סיפרה על כך למוחמד.

בשעות הערב של אותו יום, לאחר שאחותה הפצירה בה, חזרה נג'לא לבית אימה ונכנסה לחדרה. בהמשך, מוחמד הגיע, נכנס לחדרה של נג'לא, ובין השניים התפתח ויכוח. "במהלך חילופי הדברים, חנק הנאשם את המנוחה בצווארה באמצעות שתי ידיו, בעודה יושבת על המיטה בחדר ומנסה למנוע ממנו לבצע את זממו". אחיהם הקטן, בן 16 אז, נכנס לחדר וניסה להדוף את מוחמד, אך הוא לא הפסיק לחנוק אותה עד שאיבדה הכרה, ובהמשך נפטרה. מוחמד עטף את גופתה של נג'לא בשמיכה, הכניס אותה למושב האחורי של רכבו, נסע לשטח פתוח בסמוך ליישוב שוהם שם הותיר את גופתה, וחזר יום למחרת כדי לקבור אותה בקרבת מקום.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בית המשפט ציין בגזר הדין: "הנאשם חנק את אחותו, שניסתה להיאבק בו, אך הוא פעל בנחישות, לא שעה למצוקת המנוחה, לא עצר את מעשהו האכזרי גם כשאחיו הקטין, שלנגד עיניו התרחש המעשה הנורא, ניסה להציל את אחותו, וקטל את חייה… התנהגותו קרת הרוח של הנאשם לאחר שקיפח את חייה של המנוחה, מוסיפה נופך של חומרה לנסיבות… הנאשם לא התעשת, לא נטל אחריות למעשיו, וכאשר נערכו חיפושים אחרי המנוחה, מילא הנאשם את פיו מים".

כאמור, נגזר על אלעמורי מאסר בפועל למשך 30 שנים, הפעלת מאסר על תנאי בן 6 חודשים אותם ירצה בחופף לעונש המאסר, ומאסר על תנאי למשך 12 חודשים אם יעבור בתוך שנתיים מיום שחרורו עבירת אלימות מסוג פשע.

אילוסטרציה. קרדיט: freepik

Back to top button