מבזקיםפוליטי / מדיני

מועצת הביטחון של האו"ם דנה בעליית השר בן גביר להר הבית

מועצת הביטחון של האו"ם החלה לפני זמן קצר (חמישי) בדיון העוסק בעלייתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר להר הבית. בדיון נוטלים חלק 15 נציגי המדינות החברות במועצה. את הדיון יזמו
איחוד האמירויות, הפלשתינים וסין.

טרם הדיון התייחס לכך שגריר שגריר ישראל לאו״ם, גלעד ארדן, שאמר בין היתר: "מדובר בפארסה- מופע מגוחך על כלום. כבר שנים שהפלשתינים פועלים באו"ם למחיקת כל זכר וקשר בין העם היהודי והר הבית. רק בשבוע שעבר הם העבירו החלטה בעצרת הכללית שכוונתה למחוק את שמו היהודי של ההר ולהתייחס אליו רק בשמו המוסלמי".

השגריר ארדן ציטט התבטאויות עבר של אבו מאזן ואמר: "העלילות האלו מגיעות מצמרת ההנהגה הפלסטינית, כך במילותיו של מחמוד עבאס – 'מסגד אל-אקצא וכנסיית הקבר הם שלנו ואין ליהודים זכות לטמא אותם ברגליהם המטונפות'. האם זו שמירה על הסטטוס קוו? זו הסתה בוטה ושכתוב של ההיסטוריה. האם הייתה ישיבת חירום של מועצת הביטחון כאשר נאמרו הדברים האלה?. הביקור של השר בן גביר בהר הבית לא היה פלישה לאל-אקצא או כל שקר אחר של הפלשתינים. ביקורו עמד בקנה אחד עם הסטטוס קוו ומי שטוען אחרת רק מלבה את המצב. מותר ליהודים לבקר בהר הבית".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ארצות הברית ציינה בדיון שוושינגטון נותרה מחויבת לפתרון שתי המדינות, שבו ישראל חיה בביטחון ושלום לצד מדינה פלסטינית. "אנחנו מודאגים מצעדים חד צדדיים שמסכנים את פתרון שתי המדינות. ארה"ב תומכת בשמירת הסטטוס קוו באתרים הקדושים בירושלים, במיוחד בהר הבית. אנחנו יודעים שנתניהו מחויב לשמירת הסטטוס קוו, ומצפים מהממשלה בישראל למלא את מחויבותה".

שגריר רוסיה באו"ם וסילי נבנזיה אמר בדיון כי עלייתו של השר בן גביר להר הבית "גרמה לדאגה רצינית, והזכירה את העלייה של אריאל שרון בשנת 2000, שהייתה הטריגר לאינתיפאדה השנייה, שהובילה לאובדן חיים של אלפי אנשים משני הצדדים. הפרת הסטטוס בירושלים בלתי מקובלת. צעדים כאלה מאיימים להביא לעימותים צבאיים כפי שראינו בעבר".

נציג איחוד האמירויות גינה בחריפות את ההסתערות, כדבריו, על חצר אל-אקצא של שר ישראלי. "צעד כזה משקף חוסר כבוד לסטטוס החוקי של האתר הקדוש, ומנוגד לשאיפה לקידום השלום".

מועצת הביטחון של האום
מועצת הביטחון של האום

Back to top button