מבזקיםצבא וביטחון

הותר לפרסום: נעצרו שני תושבי השטחים בחשד לחברות בארגון טרור ועבירות בטחוניות

בחקירה משותפת לשירות הביטחון הכללי והיחידה ללוחמה בפשיעה (יל"פ) של מרחב מנשה ולאחר ביצוע פעולות חקירה מגוונות, אותרו ונעצרו בתאריך 28.11.2022 בעיר אום אל פחם שני אחים, קטין בן 17 ובגיר בן 18. זאת לאחר שבחיפוש בביתם נמצאו תרשימים וחומרים כימיים להכנת מטעני נפץ.

החשודים נעצרו לחקירה משותפת לשב"כ ומשטרת ישראל, אשר ממנה עלה כי ככל הנראה הרקע לאירוע הינו לאומני ועלה חשד כי כוונתם הייתה לבצע פיגוע טרור. נגד החשוד המרכזי קטין בן ה-17 הוגש כתב אישום בבית המשפט המחוזי לנוער בחיפה, המייחס לו עבירה של הכנה למעשה טרור של רצח בנסיבות מחמירות. אחיו בן 18 שוחרר בתנאים מגבילים.

עם התקדמות החקירה נעצרו שני חשודים נוספים תושבי השטחים בשנות ה- 20 לחייהם שנחקרו בחשד לחברות בארגון טרור ועבירות ביטחוניות נוספות. חקירה מקצועית הביאה את החוקרים לגבש נגדם תשתית ראייתית איתנה המחזקת את החשדות המופנים אליהם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בהתאם לממצאי החקירה ותוצאותיה, בית המשפט האריך את מעצרם מעת לעת, וכאמור אתמול (חמישי) הוגשה על ידי פרקליטות הצבאית הצהרת תובע כנגד שני החשודים תושבי השטחים בבית הדין הצבאי בסאלם בטרם הגשת כתב אישום בגין העבירות המיוחסות להם. ובקשה למעצרם עד תום ההליכים המשפטיים כנגדם.

בהודעה משותפת לשב"כ ולמשטרה נמסר: "שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל ימשיכו לפעול לסיכול, חקירה והבאה לדין של חשודים בפעילות טרור באשר היא, על מנת לשמור על ביטחון כלל תושבי אזרחי מדינת ישראל."

עצורים - אזיקים - איראן
אילוסטרציה

Back to top button