מבזקיםפוליטי / מדיני

בן גביר: "ממשלת הימין שלנו מסמנת כיוון", סמוטריץ': "מי שפועל נגדנו – ישלם"

הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס אתמול (חמישי) לדיון ראשון מאז הוקמה הממשלה החדשה, במטרה להגיב להחלטה של הפלסטיניים לנהל מלחמה מדינית ומשפטית נגד מדינת ישראל.

כזכור, הרשות הפלסטינית יזמה פנייה לעצרת הכללית של האו"ם על מנת לבקש חוות דעת משפטית מבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג (ICJ) בנוגע ל"משמעות המשפטית של הכיבוש הישראלי המתמשך". ההצעה קובעת כי נוכחות ישראלית ביהודה ושומרון ובירושלים אינה חוקית ומבקשת מבית הדין להמליץ על הצעדים שהאו"ם ומדינות העולם צריכות לנקוט כנגד ישראל בשל נוכחות זו המהווה, לפי ההצעה, "סיפוח" של השטח.

בהצעה תמכו 87 מדינות מול 26 שהצביעו נגד ו-53 שנמנעו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בעקבות הצעד הזה של הרשות הפלסטינית החליטו בקבינט על שורה של צעדים ישראל תנקוט ובהם: העברה של כ-139 מיליון ש"ח מתוך כספי הרשות הפלסטינית לנפגעי הטרור לצורך קיום פסק הדין בתיק "ליטבק", שמפצה משפחות של קורבנות טרור שנרצחו מפיגועי טרור פלסטיני. החלה מיידית של קיזוז תשלומי הרשות למחבלים ובני משפחותיהם לשנת 2022 בהתאם לדו"ח מערכת הביטחון. הקפאה של תוכניות בנייה של הפלסטינים בשטחי C בעקבות ניסיונות השתלטות לא חוקיים של הרש"פ, בניגוד להסכמים הבינלאומיים. שלילת הטבות לאח"מים שמובילים את המאבק המשפטי-מדיני נגד ישראל.

בנוסף, ינקטו פעולות מול ארגונים ביו"ש שמקדמים פעילות טרור או כל פעילות עוינת, לרבות פעילות מדינית-משפטית נגד ישראל בכסות של פעילות הומניטרית.

השר איתמר בן גביר ציין עם קבלת ההחלטות בדיון שהתקיים בקבינט המדיני-ביטחוני כי "ממשלת הימין שלנו מסמנת כיוון. קיבלנו החלטה בקבינט לנקוט בצעדים מידיים נגד הרשות הפלסטינית ובכיריה. מקווה ומאמין שיינקטו עוד צעדים נגד מי שתומך בטרור ומנסה להפעיל לחץ על ישראל."

שר האוצר ויו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳: "כפי שדרשנו בהסכם הקואליציוני, אנחנו שמים סוף לחגיגת הטרור של הרשות הפלסטינית, לתשלומים למחבלים ולהטבות שהם מקבלים מאיתנו. מי שפועל נגדנו – ישלם על כך מחיר כבד. וזו רק ההתחלה. שבת שלום עם ישראל!"

מתן פלג יו"ר תנועת אם תרצו אמר בתגובה: "בשנה האחרונה נאבקנו מול צעדים מדיניים מופקרים חסרי תקדים של שר הביטחון גנץ מול הרש"פ, כולל הפשרת בנייה בלתי חוקית שחנקה את ההתיישבות וסירוב לקזז את כספי הטרור. אנו מברכים את ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט ושרי הקבינט כולם על נחישותם ושינוי הכיוון שהם מביאים עמם. תם עידן הרכנת הראש בפני רשות הטרור!"

הקבינט המדיני בטחוני
צילום: קובי גדעון, לע"מ
הקבינט המדיני בטחוני
צילום: קובי גדעון, לע"מ
הקבינט המדיני בטחוני - בנימין נתניהו
הקבינט המדיני בטחוני. צילום: קובי גדעון, לע"מ

Back to top button