חדשות חוץמבזקים

אירוע מזעזע בארה"ב: תלמיד כיתה א' ירה במורה שלו ופצע אותה אנוש

בבית הספר היסודי ריצ'נק בניופורט ניוז בווירג'יניה שבארצות הברית אירע אתמול (שישי) בסביבות השעה 14:00 בצהריים מקרה מזעזע וחריג. תלמיד כיתה א' בן 6 ירה במורה שלו, אישה בנות ה-30 לחייה ופצע אותה באורח אנוש.

סטיב דרו, מפקד משטרת ניופורט ניוז אמר במסיבת עיתונאים שקיים כי הילד נלקח למעצר לאחר הירי והמורה פונתה לבית חולים מקומי עם "פציעות מסכנות חיים", אך מצבה השתפר מעט מאז.

ד"ר ג'ורג' פרקר, המפקח על בתי הספר הציבוריים בעיר אמר במסיבת העיתונאים כי "אנחנו צריכים להרחיק רובים מידיהם של הצעירים שלנו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בתמונות וסרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות ובכלי התקשורת נראו ילדים מפוחדים ומבולבלים והורים שעמדו ליד סרט "זירת הפשע" בשעה ששוטרים רבים מסיירים בבית הספר ובאזור התקרית.

משטרה - ארצות הברית
אילוסטרציה.

טרנישה בראון שבנה בן ה-11 לומד בכיתה ה' בבית הספר בריצ'נק סיפרה כי היא קיבלה שיחת טלפון מבנה שאמר לה כי הוא וחבריו נמצאים שכובים על רצפת כיתתו לאחר הירי שנשמע בבית הספר. "התחלתי לרעוד כששמעתי את הילדים בוכים ומשתוללים", סיפרה גברת בראון בת ה-32, "כל מה שהם ידעו זה שיש יורה בבית הספר ולא ידעו איפה. נשארתי איתו בטלפון וניסיתי לנחם ולהרגיע אותו, אמרתי לו, "אתה תהיה בסדר".

דרו, מפקד המשטרה אמר עוד במסיבת העיתונאים כי "צוות הנהלת בית הספר פעל במהירות כדי להביא את המורים והתלמידים אל אולם הספורט."

ד"ר פרקר הוסיף, "אני לא יכול לשלוט במקרים כאלה שנשק מגיעה לידיהם של ילדים וגם המורים לא יכולים לשלוט בזה. היום, התלמידים שלנו קיבלו שיעור באלימות מה רובים יכולים לעשות ואין לשבש לא רק את הסביבה החינוכית אלא גם את המשפחה והקהילה", אמר.

ד"ר פרקר ציין כי בית הספר יהיה סגור ביום שני, "אנו עובדים עם צוותי בריאות הנפש על מנת לטפל בצוות החינוכי והתלמידים שלנו".

הירי בניופורט ניוז, עיר המונה יותר מ-180,000 בני אדם, כ-70 מייל דרומית-מזרחית לריצ'מונד, הדהימה את הגורמים הרשמיים שהחלו לחקור את הנסיבות שהובילו לאירוע המזעזע. "אני בהלם ומאוכזב", אמר ד"ר פרקר.

ראש עיריית ניופורט ניוז, פיליפ ג'ונס, אמר במסיבת עיתונאים, "אנו נוקטים בצעדים כדי להבטיח שמקרים כאלה לא ישנו בעתיד".

קרטיס בת'אני, חבר מועצת העיר אמר, "מעולם לא שמעתי על ילד בן 6 שהולך לבית הספר עם אקדח טעון".

ממחקר שביצע דיוויד רידמן עולה כי מאז 1970 ועד היום אירעו במדינה 16 מקרים בהם היו מעורבים יורים מתחת לגיל 10, בשלושה מהם היו מעורבים ילדים בני 6. אחד היה בשנת 2011 בבית ספר יסודי ביוסטון שבו לתלמיד היה אקדח שהתפוצץ ופצע שלושה אנשים, אירוע נוסף שאירע בשנת 2021 במיסיסיפי כאשר תלמיד כיתה א' הגיע עם נשק ושיחק איתו במהלכו ירה בחברו לכיתב והמקרה השלישי אירע כאשר ילד בן 6 ירה בתלמידה כאשר המורה העמידה את כולם במסדרון.

על פי מחקרו של מר רידמן, היה ירי אחד בבית ספר על ידי ילד קטן מגיל 6. המקרה אירע בקפיטריה של בית ספר בממפיס, טנסי, בשנת 2013 כשאר ילד בן 5 ביצע ירי ולמרבה המזל לא היו נפגעים.

האירוע הזה מתווסף לשורה של מקרי ירי נוספים שהתרחשו ברחבי המדינה. בחודש מאי האחרון, ירי המוני בבית ספר יסודי באוולדה, טקסס, גרם למותם של 19 ילדים ושני מורים. בספטמבר, ירי נוסף בבית ספר באוקלנד, קליפורניה, הותיר שישה פצועים.

ד"ר פרקר אמר כי "לבתי ספר מחוזיים יש את היכולת לזהות מתכות, אך לא מקפידים שהילדים יעברו דרך גלאי המתכות בכל יום. אם יש לנו חשד על איום מסוים אז מבצעים באקראי באותם ימים איתור מתכות. זו לא בעיה רק של ניופורט ניוז. זו בעיה גדולה ורחבה יותר ממה שאנחנו רואים היום.", סיכם.

Back to top button