מבזקיםפוליטי / מדיני

תקרית אלימה בין איימן עודה לפעילי ימין בהפגנת הענק בתל אביב

בין 20,000-30,000 איש הגיעו הערב (מוצ"ש) להפגין נגד מהלכי הממשלה ב-"צעדת הזעם". הכינוס החל בכיכר הבימה והמפגינים המשיכו לצעוד למצודת זאב.

מתנועת עומדים ביחד, ממארגני הצעדה נמסר: "הגורמים הקיצוניים והמסוכנים בממשלה החדשה שהוקמה, מתכננים כבר איך לפגוע בכולנו: איך להעמיק את האפליה הגזענית כלפי האזרחים הערבים, איך לקצץ בתקציבים החברתיים, איך להפלות על רקע מגדרי ומיני. לא נשב בבית בחיבוק ידיים ולא נתמכר לייאוש ולתסכול. איפה שיש מאבק – יש גם תקווה. ואנחנו נצא למאבק על הבית של כולנו".

רולא דאוד מתנועת עומדים ביחד נאם ואמר: "הממשלה שקמה פה היא ממשלה בלי תשובות לבעיות שלנו: הם נרקומנים של אלימות, שינסו להצית לנו את הרחובות. הם רוכבים על שנאה, ויפנו אותה נגדי ונגד המשפחה והחברים שלי. ולא רק פלסטינים יותקפו – גם נשים על הכוונת, וקהילת הלהט"ב, ומבקשי מקלט".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הוא המשיך: "המוני אנשים הגיעו לכאן הערב. יש כאן המון כוח – ובחברה שלנו יש המון טוב. עכשיו זה הזמן לבנות תנועה שתיקח את הכוח הזה ואת הטוב הזה – את הסולידריות, הערבות ההדדית, האמונה באדם, האהבה לארץ המשותפת שלנו – ותהפוך אותם לבסיס למציאות חדשה. ביחד, נעמוד לצד כל מי שיזדקק, לא נשאיר אף-אחד מאחור, ונבנה פה עתיד של שלום, שוויון וצדק חברתי וסביבתי. למען הילדה ברהט והילד בבאר-שבע. למען כל אחת ואחד מאיתנו".

איתמר אבנר מתנועת עומדים ביחד נאם ואמר: "התכנסנו כדי להבהיר שלא ניתן לפגוע באף-אחד, ושלא נשאיר אף-אחד מאחור. באנו כי אנחנו יודעים שאפשר אחרת. אנחנו כאן כדי להגיד: העם בישראל – כל האנשים שחיים כאן, יהודים וערבים, במרכז ובפריפריות, דתיים וחילונים – הרבה יותר טובים מהממשלה הזאת. העם בישראל טוב יותר מהממשלה שלו".

חברת הכנסת נעמה לזימי ממפלגת העבודה נאמה ואמרה: "בגוש שלנו יש מי שנדמה להם שצריך לדבר עם החוטף, עם מי שמחזיק מדינה שלמה בת ערובה, שהחליט לרסק את כולנו בשם המשפט שלו, שהכניס את העשבים השוטים של כהנא להיות הדמויות הבכירות בממשלה ובקבינט – את בן גביר, האיש שאצבע בעין היא ההגדרה היחידה שהוא מכיר לביטחון לאומי, ואת סמוטריץ', השליח הכי נאמן של פורום קהלת, של המשיחיים, ושל המתנחלים הקיצוניים, שקיבל כוח מופרע על הכלכלה והביטחון של כולנו. ואל נא נשכח את יריב לוין, שבנימוס וממלכתיות מזויפת וצינית, החליט שישראל תשנה פניה ללא היכר. אבל לא. עם החוטף בנימין נתניהו וחבורתו אסור לדבר, צריך להתגבר עליהם!"

הדגלים השחורים הכריזו שימשיכו להפגין גם בשבת הבאה: "לעשרות האלפים שיצאו הערב, יצטרפו בשבת הבאה, בשעה 19:30 עוד מהמוני בית ישראל למחות נגד ההפיכה המשטרית. זהי הדמוקרטיה של כולנו ולא ניתן לקומץ נאשמים ועבריינים מורשעים לרסק את מדינת ישראל. מול ההפיכה תקום התנגדות חסרת תקדים. נתראה בשבוע הבא"

חבר הכנסת איימן עודה מסר: "עכשיו אני יכול להגיד יש פה לפחות 30,000 מפגינים, יש לנו הזדמנות ענקית והיסטורית בתוך המשבר הזה. תראו כמה כוח יש פה, וזאת רק ההתחלה, ההזדמנות היחידה של הפאשיסטיים זה להפריד בנינו ואנחנו לא ניתן להם".

כשסיים לנאום, מספר פעילי ימין התעמתו עם עודה ולטענתו אחד מהם תקף אותו ונהדף על ידי המפגינים.

הוא מסר: "בתום הנאום שלי הערב נגד הפאשיזם תקפו אותי מילולית קבוצה של מפגינים פאשיסטיים, אחד מהם אפילו תקף אותי פיזית ונהדף מיד על ידי מפגינים שהיו סביבי. אלו הם ניצני תוצאות הממשלה האפלה הזו נגדה הפגנו הערב. שלומי טוב ואני לא אתן לאף אחד למנוע ממני לייצג את הציבור".

הפגנה - מחאה - כיכר הבימה - תל אביב - נעמה לזימי נואמת
צילום: עומדים ביחד
מפגינים - הפגנה - מחאה - מול מצודת זאב - תל אביב
צילום: עומדים ביחד
צילום: עומדים ביחד
צילום: עומדים ביחד

 

Back to top button