מבזקיםמשפטי/פלילי

זמן קצר לאחר שסיים את ריצוי עונשו – פלסטיני נעצר בחשד שפרץ לבית סמוך לירושלים

לפני מספר ימים נעצר חשוד בן 29, פלסטיני תושב העיירה קַטַנָּה, על ידי לוחמי עוטף מג"ב ירושלים, לאחר שהוא הוכרז במערכות המשטרה דרוש לחקירה בגין חשד להתפרצות שביצע ביישוב סמוך לירושלים. מעצרו הוארך בבית משפט וערר שהוגש מטעם סנגורו על כך, נדחה בבית המשפט המחוזי בשל עברו של החשוד בתחום עבירות הרכוש.

על פי החשד וחומרי החקירה בעניינו, בתאריך 24.11.22 בשעת ערב מאוחרת, התקבל דיווח למשטרה כי נפרץ בית באותו יישוב וייתכן כי מערכת האזעקה שמותקנת במקום מנעה גניבת רכוש מתוכו. מיד עם קבלת הדיווח, החלה חקירת המקרה על ידי חוקרי תחנת הראל וזיהוי פלילי ממחוז ירושלים תוך שנאספו בזירה ממצאים שונים שהועברו לבדיקת מעבדות המז"פ של משטרת ישראל.

בהמשך לכך, כעבור זמן מה ובהתאם לממצאים בזירה, נודעה זהותו של חשוד במעשה והוא הוכרז במערכות המשטרה כנדרש לחקירה. ואכן, בתאריך 3.1.23 אותר ונעצר החשוד שהועבר לחקירה בתחנת הראל ומעצרו הוארך בבימ"ש, כאמור. במסגרת חקירתו עלה כי רק חודשים ספורים טרם מעשיו לכאורה, שוחרר מיצוי מאסר בגין עבירות דומות, אך זאת לא מנע מהחשוד לשוב ולבצען שוב.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לאחר שהושלמה מלאכת החקירה וגובשה תשתית ראייתית נגדו, הוגשה היום (ראשון) הצהרת תובע מטעם יחידת התביעות המשטרתית במחוז ירושלים על הכוונה להגיש בימים הקרובים את כתב האישום ומעצרו של החשוד הוארך בשלושה ימים נוספים לשם כך, עד לתאריך 10.1.23.

מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל תמשיך לפעול בנחישות נגד עברייני הרכוש באשר הם בכדי לשמור על ביטחונו של הציבור ורכושו, תאתר מעורבים בכך לחקירה ותמצה את הדין עמם."

לוחמים - מעצר מבוקש ביו"ש - לילה - שובר גלים
ארכיון. צילום: דובר צה"ל

Back to top button