מבזקיםפוליטי / מדיני

"לא נוכל להשלים עם מצב זה": גולדקנופף דורש לבטל את העבודות בשבת, מיכאלי תקפה

יו"ר יהדות התורה והשבת פנה הבוקר (ראשון) ב'פניה דחופה' לשרת התחבורה מירי רגב, ובהמשך לשיחה שקיים עמה בשבוע שעבר, מבקש שתיכנס לעובי הקורה בכדי "לעצור את העבודות בשבת לאלתר".

יצחק גולדקנופף
ארכיון. צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ

במכתבו כותב הרב גולדקנופף: ״הובא לידיעתי כי מתקיימות עבודות בשבת ברכבת ישראל שאינן עונות כלל להגדרה של פיקוח נפש".

במכתב, שנשלח גם לרוה"מ, שר הכלכלה, ראשי מפלגות הקואליציה וסגן שרת התחבורה, מציין שר השיכון כי הדבר מנוגד להסכמים הקואליציוניים שנחתמו בין מפלגת השלטון למפלגות החרדיות. "לא נוכל להשלים עם מצב זה, אני מבקש את התערבותך הדחופה בנדון". נכתב.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שרת התחבורה לשעבר ויו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי, פרסמה לפני זמן קצר הצהרה לתקשורת, על דבריו של שר השיכון, יצחק גולדקנופף, בדבר הפסקת העבודות בקו הרכבת במהלך השבת.

בפתח דבריה אמרה: "הממשלה הזאת היא לא רק ממשלת חיסול לדמוקרטיה, היא ממשלת הפקקים. האיום החדש, הסחטנות החדשה, ההזויה והמופרכת של גולדקנופף, אם נתניהו ורגב ייכנעו לה, הם יתקעו את כולנו בפקקים ויפגעו בעיקר בשכבות הכי מוחלשות. אם יבוטלו עבודות הרכבת בשבת, תהיה פגיעה אנושה לכל הציבור הישראלי אבל בראש ובראשונה בפריפריה."

"נתניהו ורגב נושאים שוב ושוב את שם הפריפריה לשווא, אבל תוקעים את הפריפריה, כי הראשונים שלא יוכלו להגיע, הם אלה שגרות וגרים בצפון ובדרום. ב2017 כבר היינו בסיבוב הזה, ליצמן סחט, נתניהו נכנע, העבודות בשבת בוטלו וכולנו תקועות ותקועים מאז בפקקים משוגעים. במשמרת שלי, אני הגברתי את העבודות בשבת וההוכחות מדברות בעד עצמן- הרכבות לצפון חוזרות שנה מוקדם יותר מהמתוכנן." הוסיפה.

לסיום, אמרה: "ככה צריך לעשות, ככה נכון לעשות, אבל ממשלת נתניהו-רגב-סמוטריץ-בן גביר תוקעת את מדינת ישראל בכל אספקט ובכל היבט של החיים. כשאנחנו נחזור, ואנחנו נחזור אנחנו נזכיר להם איך עובדות ועובדים באמת בשביל הציבור הישראלי ולא נגדו."

צילום: דוברות חה"כ מרב מיכאלי

ח"כ דני דנון ממפלגת הליכוד, שותפו לקואליציה של גולדקנופף, ביקר את דבריו ואמר: "אני מאוד מכבד את אחינו החרדים, השותפים שלנו לקואליציה ולממשלה. על כולנו מוטלת האחריות לעבוד יחד בשיתוף פעולה למען כל אזרחי ישראל. שיתוק הרכבת בימי עבודה יגרום סבל רב למאות אלפי אנשים ויעלה למשק מיליארדים בתקופה של מיתון. אני מצפה מהשותפות שלנו לעבוד יחד איתנו כדי למצוא את הפתרונות המתאימים. אסור לנו לפגוע באזרחי ישראל."

דני דנון - ניר ברקת - טלי גוטליב
צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ'

Back to top button