החל מהיום: מרכז פניות נהגים ארצי של אגף התנועה – מענה טלפוני 9666*
מרכז פניות נהגים ארצי (מפנ"א) של אגף התנועה הוקם בשנת 2010 ונותן מענה למעלה מ- 400,000 פניות באופן מקוון ובאמצעות דואר ישראל, המרכז מטפל בבקשות למידע כללי אודות דו"חות, לרבות דוחות תאגידים, ובקשות בכתב להסבתם שיוגשו בתוך 90 יום ובטרם שולם הקנס, בקשות להמרה באזהרה תוך 30 יום ובהתאם לקריטריונים שנקבעו, בקשות להישפט תוך 90 יום, בקשות להרשעות שמתקבלים מחו"ל, טענה לאי המצאות במקום העבירה, דו"ח שגוי מפאת סיבה שאינה כפירה בראיות או עובדות שנרשמו בדו"ח (מס' רכב אינו נכון, אינו בעל הרכב במועד ביצוע העבירה וכו'), התיישנות הדו"ח, פטירת הנאשם וכן דו"חות חניה שנרשמו לנכים בניגוד לחוק או הנוהל ועוד.
החל מהיום , (יום א' 08.01.2023) יפתח מוקד טלפוני במספר כוכבית 9666. במוקד פועלת מערכת למענה אוטומטי 24 שעות ביממה ומענה אנושי הניתן בימים א' עד ה', בין השעות 8:00 עד 15:00.
הפניות המקוונות מקבלות מענה במייל חוזר או מטופלות תוך 48 שעות וכעת יהיה ניתן לבדוק ולברר אודות פניה גם במענה הטלפוני.
• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
במשטרה מדגישים כי מפנ"א אינו מטפל ו/או מכריע בסוגיות בהן בעל הרכב ו/או נהג הרכב שקיבל את הדו"ח מכחיש את או כופר בעבירות המיוחסות לו בדו"ח וסמכות זו נתונה לתביעה המשטרית או בית המשפט והדבר יתברר לאחר בקשת הופנה להישפט.
עוד מדגישים במשטרה כי על פי החוק משטרת ישראל שולחת את הודעות הקנס לכתובת בעל הרכב באמצעות דואר רשום על-ידי דואר ישראל בלבד. במקרים בהם מתקבלת פניה לאחר 90 יום בטענה כי הדו"ח לא התקבל במועד, אין בסמכות מפנ"א להורות למרכז לגביית קנסות על ביטול תוספת פיגורים ללא אישור רשמי וכתוב של דואר ישראל, כי אי-מסירת הדואר נובעת כתוצאה מתקלה של דואר-ישראל ולא באשמת הנמען ועל כן מפנ"א אינה מטפלת בפניה ויש לפנות לגורמים המתאימים.
שימו לב: פנייה למשטרת ישראל אינה דוחה את זמן תשלום הקנס שיתכן ויגדל לפי החוק. אם תוגש בקשה להישפט בבית המשפט, גובה הקנס אם נקבע, ייקבע על ידו.
לינק לפניה מקוונת:
https://govforms.gov.il/mw/forms/[email protected]#!general
כתובת למשלוח דואר:
פתח תקווה, תא דואר:120, מיקוד:4910002.
משלוח מכתב בדואר רשום מהווה ראיה למשלוח.