מבזקיםפוליטי / מדיני

סבסוד של 90 אחוז ברכישת קרקעות לחיילים וסבסוד פיתוח: התוכניות של השר החדש

לאור הצורך בחיזוק היישובים והבאת אוכלוסיות חדשות ממרכז הארץ לאזורי הנגב והגליל כפי שהוסכם בהסכמים הקואליציוניים של מפלגת עוצמה יהודית מול הליכוד, הובאה היום (ראשון) להחלטת ממשלה האישור שמעניק למשרד השיכון והבינוי, להמשיך ולתכנן התחלות בנייה ועם זאת לא לפגוע באותם יישובים הנמצאים בעדיפות לאומית.

על פי הסיכום בין השרים וסרלאוף וגולדקנופף, תתקיים עבודת מטה משותפת ותגובש רשימה מעודכנת למתן הנחות בקרקע וסבסוד הפיתוח ביישובי הנגב, הגליל ויו"ש. בנוסף, מקדם השר וסרלאוף סבסוד של 90 אחוז ברכישת קרקעות למגורים עבור חיילים, הטבה ששמורה עד כה רק לחיילים דרוזים.

מעוצמה יהודית מוסרים כי ההנחות ברכישת קרקע ופיתוח נולדו כתוצאה מכל שהחיילים רבים פנו בטענה כי הם מרגישים מופלים לרעה בנושא זה. מבדיקה שערכו בעוצמה יהודית נדהמו לגלות שאכן חייל יהודי, מופלה לרעה אל מול חייל מוסלמי ובדואי, ודרשו לתקן זאת בהסכמים הקואליציוניים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בעוצמה יהודית הוסיפו: "אין לנו בעיה עם הנחות לכל חייל, גם מוסלמי וגם בדואי. מי שמשרת את המדינה, אדרבה ואדרבה שיקבל הנחה, אבל אסור להפלות יהודים, בגלל שהם יהודים".

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף מסר: "חיזוק הנגב, הגליל ויהודה ושומרון, היא משימה לאומית ממדרגה ראשונה. מענק ההנחה במחירי הקרקע והפיתוח יובילו להגירה חיובית לאזורים אלו ולחיזוקם אל מול אזורי הביקוש. אמשיך לקדם את התכנית בכל הכח בשיתוף פעולה צמוד עם משרד השיכון והצעד הראשון שעשינו יוביל לצעדים משמעותיים נוספים".

יצחק וסרלאוף
צילום: אסי אפרתי, לע״מ

Back to top button